ROLUL AUTONOMISMULUI VALORILOR PENTRU SENSUL UMAN
Date
2012
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
Autorul pune în discuţie teoria valorilor din perspectiva obiectivismului filosofic, expunînd ideile cu privire la aceasta înaintate de către Neo-Kantienii Şcolii Filosofice de la Baden. Conceptul de valoare este analizat prin prisma abordărilor lui W.Windelband şi H.Rickert. Se descriu caractersiticele, formele, funcţiile valorilor, precum şi procesul de evaluare a acestora şi impactul teoriei valorilor asupra procesului educaţional.
The article deals with the theory of values from the point of view of objectivists' philosophers. It exposes the theory of values expressed by the Neo-Kantianists from Baden Philosophy School. The concept of value is analyzed from the point of view W.Windelband and H.Rickert. It discusses the value characteristics, forms, functions and the process of valuation and considers the impact of the theory on the educational process.
The article deals with the theory of values from the point of view of objectivists' philosophers. It exposes the theory of values expressed by the Neo-Kantianists from Baden Philosophy School. The concept of value is analyzed from the point of view W.Windelband and H.Rickert. It discusses the value characteristics, forms, functions and the process of valuation and considers the impact of the theory on the educational process.
Description
Keywords
teoria valorilor, obiectivism filosofic, neo-kantieni, proces educaţional, theory of values, philosophical objectivism, Neo-Kantianist, educational process
Citation
GÎNCU, Irina. Rolul autonomismului valorilor pentru sensul uman. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2012, nr. 9(59). pp. 22-25. ISSN 1857-2103.