LEARNING MOTIVATION: A SELF-DETERMINATION THEORY PERSPECTIVE

Thumbnail Image

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

In recent years, a renewed interest in raising motivation amongst students in academic settings has emerged. This has led to a great deal of research that aimed to shed light on diverse theories of motivation, in order to increase the learning motivation amongst students. Self-Determination Theory (SDT) is one of the most comprehensive and empirically supported theories of motivation available today, that aims to promote students’ curiosity in learning. The purpose of this article is to make an overview of learning motivation from a SDT perspective.
În ultimii ani reapare interesul faţă de problematica dezvoltării motivaţiei studenţilor. Fapt ce a condiţionat necesitatea realizării unui şir de cercetări care au abordat motivaţia din perspectiva mai multor teorii, cu scopul eficientizării acesteia în rândul studenţilor. Teoria autodeterminării este una dintre cele mai comprehensive teorii testate empiric, care au ca scop promovarea curiozităţii studenţilor în procesul de învăţare. SDT se concentrează atât pe nevoile umane, cât şi pe procesele cognitive în contextul cărora apare motivaţia intrinsecă. Scopul acestui articol este de a prezenta motivaţiaînvăţării din perspectiva teoriei autodeterminării.

Description

Keywords

self-determination theory, motivation, interaction student-teacher, teoria autodeterminării, motivaţie

Citation

FARAH-JARJOURA, Basma. LEARNING MOTIVATION: A SELF-DETERMINATION THEORY PERSPECTIVE. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2014, nr.5(75), pp. 97-101.

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By