SCHOOL-FAMILY PARTNERSHIP ON THE DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ PERSONALITY IN TERMS OF VALUES
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
The article presents the theoretical and praxiological benchmarks on education for national values of primary school
children; there are presented the strategies that can be applied in the practical activity in order to improve the relations
between the school and the family regarding the education for the national values of primary school children.
În articol sunt prezentate reperele teoretice şi praxiologice privind educaţia pentru valorile naționale ale copiilor de vârstă şcolară mică; sunt prezentate strategiile ce pot fi aplicate în activitatea practică în vederea îmbunătățirii relaţiilor de colaborare dintre şcoală şi familie privind educaţia pentru valorile naționale ale copiilor de vârstă şcolară mică.
În articol sunt prezentate reperele teoretice şi praxiologice privind educaţia pentru valorile naționale ale copiilor de vârstă şcolară mică; sunt prezentate strategiile ce pot fi aplicate în activitatea practică în vederea îmbunătățirii relaţiilor de colaborare dintre şcoală şi familie privind educaţia pentru valorile naționale ale copiilor de vârstă şcolară mică.
Description
Keywords
collaboration, partnership, family, primary school, socialization, values, national traditions, tradiţii naţionale, colaborare, parteneriat, dezvoltarea personalităţii integrale
Citation
DARII, Ludmila (2019). School-family partnership on the development of primary school students’ personality in terms of values. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică, nr. 9 (129), pp. 119 - 128. ISSN 1857-2103