FORMAREA COMPETENȚELOR DE SOLUȚIONARE A CONFLICTELOR INTERGENERAȚIONALE LA DIRIGINȚI
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
Prezentul articol reflectă rezultatele cercetării axate pe formarea competențelor de soluționare a conflictelor intergeneraționale (CSCIG) la diriginți. Stagiul experimental a demonstrat că CSCIG poate fi realizată cu efortul conjugat al
instituțiilor acreditate în domeniul formării continue și al resurselor de formare instituționale interne, ceea ce permite acoperirea unor necesități de formare specifice, care nu pot fi realizate de stagiile de formare centralizate, mai puțin flexibile.
This article reflects the results of the research focused on the training of intergenerational conflict resolution skills (CSCIG) to class room teachers. The experimental stage has shown that CSCIG can be undertaken with the joint effort that of the accredited institutions in the field of continuous training and of the internal institutional training resources, fact which allows to cover specific training needs, which cannot be achieved by the centralized training stages, that are slightly flexible.
This article reflects the results of the research focused on the training of intergenerational conflict resolution skills (CSCIG) to class room teachers. The experimental stage has shown that CSCIG can be undertaken with the joint effort that of the accredited institutions in the field of continuous training and of the internal institutional training resources, fact which allows to cover specific training needs, which cannot be achieved by the centralized training stages, that are slightly flexible.
Description
Keywords
soluționarea conflictelor, conflicte intergeneraționale, conflict resolution, intergenerational conflicts
Citation
UZICOV, Nina, BODRUG-LUNGU, Valentina (2019). Formarea competențelor de soluționare a conflictelor intergeneraționale la diriginți. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică, nr. 9 (129), pp. 114 - 118. ISSN 1857-2103