COMUNICAREA MANAGERIALĂ – FACTOR AL ASIGURĂRII CONTINUITĂȚII ÎNTRE CICLURI DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUPERIOR
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
În articol pentru prima dată se încearcă a aborda problema privind comunicarea managerială din perspectiva realizării
interconexiunii și continuității între cicluri de învățământ superior.
Pornind de la analiza comunicării manageriale ca fenomen organizațional, a funcțiilor și demersurilor comunicării
manageriale, sunt stabilite sursele și registrele acestui proces privind asigurarea integralității instituționale. Accentul a
fost pus pe astfel de mecanisme, ca: informarea, transmiterea deciziilor, motivarea cadrelor manageriale și didactice,
realizarea feedback-ului etc
In the given article we try to address the problem of managerial communication from the perspective of achieving the interconnection and continuity between cycles of higher education for the first time. Starting from the analysis of managerial communication as an organizational phenomenon, only the sources and registers of this process regarding the assurance of institutional integrity are established. Emphasis has been placed on such mechanisms as: informing, transmitting decisions, motivating management and teaching staff, conducting feedback, etc.
In the given article we try to address the problem of managerial communication from the perspective of achieving the interconnection and continuity between cycles of higher education for the first time. Starting from the analysis of managerial communication as an organizational phenomenon, only the sources and registers of this process regarding the assurance of institutional integrity are established. Emphasis has been placed on such mechanisms as: informing, transmitting decisions, motivating management and teaching staff, conducting feedback, etc.
Description
Keywords
comunicare managerială, tipuri de comunicare, managerial communication
Citation
ȚURCANU, Carolina (2019). Comunicarea managerială – factor al asigurării continuității între cicluri de învățământ superior. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică, nr. 9 (129), pp. 45 - 51. ISSN 1857-2103