DEFINIREA Ş I STATUTUL EPISTEMOLOGIC AL PEDAGOGIEI
Date
2014
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
În articol este analizat pe larg obiectul pedagogiei, sunt identificate funcţiile pedagogiei postmoderne, fiind definite noţiunile-cheie ale pedagogiei. Accentul este pus pe fundamentarea pedagogiei ca ştiinţă nucleu în cadrul ştiinţelor educaţiei.
In this article there is extensively analyzed the pedagogy subject, there are identified the functions of postmodern pedagogy and there are defined the key notions of pedagogy. The focus is on the foundation of pedagogy as a core science in the context of educational sciences.
In this article there is extensively analyzed the pedagogy subject, there are identified the functions of postmodern pedagogy and there are defined the key notions of pedagogy. The focus is on the foundation of pedagogy as a core science in the context of educational sciences.
Description
Keywords
pedagogie, științe ale educației, educație, învățământ, curriculum, pedagogy, educational sciences, education
Citation
GUȚU, Vladimir. DEFINIREA ŞI STATUTUL EPISTEMOLOGIC AL PEDAGOGIEI In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2014, nr.5(75), pp.3 - 8