FACTORI ŞI PARTICULARITĂŢI PSIHOSOCIALE ALE ADAPTĂRII COPIILOR CU CERINŢE EDUCAŢIONALE SPECIALE

Thumbnail Image

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

În articol este abordată problema privind factorii şi particularităţile psihosociale ale adaptării copiilor cu CES în instituţii de învăţământ. Accentul se pune pe analiza factorilor psihologici, sociali, fiind evidenţiată „inteligenţa” ca un mecanism reglator. Alt factor ţine de motivaţia extrinsecă şi cea intrinsecă. Pe larg se analizează nivelul de aspiraţie, afectivitatea, capacitatea de autoreglare, imaginea de sine ca factori determinanţi ai adaptării copiilor cu CES în institu- ţiile de învăţământ.
The article does not give address psychosocial factors and peculiarities of adaptation of children with SEN in schools. The focus is on analyzing the psychological, social factors, highlighting the "intelligence" as a regulatory mechanism. Another factor related to the intrinsic and extrinsic motivation extensively analyzed the level of aspiration, affect the ability of self-regulation, self-image, as drivers of adaptation of SEN children in educational institutions.

Description

Keywords

adaptare psihosocială, factori psihosociali, copii cu CES, inteligenţă, imaginea de sine, aspiraţie, autoreglare, psychosocial adaptation, children with SEN, creativity, self esteem

Citation

TOMA, Sergiu (2016). Factori şi particularităţi psihosociale ale adaptării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică, nr. 5(95), pp. 183 - 190. ISSN 1857-2103

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By