DEMERS TEORETIC PRIVIND FUNCȚIONALITATEA EVALUĂRII FORMATIVE PRIN PRISMA ABORDĂRILOR FILOSOFICE

Thumbnail Image

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

În contextul educațional actual, când se cere cu insistenţă deplasarea vectorului de la evaluarea produselor învăţării la evaluarea proceselor în timpul activităţii de învăţare, este promovat conceptul de evaluare formativă. Din acest punct de vedere, rolul evaluării este de a susține învățarea și formarea. În acest articol este analizat conceptul de evaluare formativă prin prisma abordărilor filosofice. Astfel, evoluţia conceptului de evaluare formativă este determinată de influența următoarelor abordări filosofice: paradigma umanistă, existențialism, pragmatism și funcționalism
The formative assessment is emphasized in the current educational context, when it is insistently asked to shift the assessment of learning products to the assessment of processes during learning activity. From this point of view, the role of assessment is to support the learning and training. This article analyzes the concept of formative assessment from a philosophical point of view. Thus, the evolution of the formative assessment is determined by the influence of the following philosophical approaches: the humanistic paradigm, existentialism, pragmatism and functionalism.

Description

Keywords

evaluare formativă, feedback, paradigmă umanistă, existențialism, funcționalism, formative assessment, the humanistic paradigm

Citation

BOTEZATU, Valeria, BÎRNAZ, Nina (2019). Demers teoretic privind funcționalitatea evaluării formative prin prisma abordărilor filosofice.In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică, nr. 5 (125), pp.40-48. ISSN 1857-2103

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By