Incluziunea și diversitatea în educație: imagologia și conceptul de alteritate în abordările educaționale formale și nonformale [Articol]

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

Articolul explorează rolul imagologiei și al conceptului de alteritate în educația interculturală, evidențiind impactul acestor abordări asupra dezvoltării competențelor interculturale și a unei identități incluzive în mediul școlar. Structurat pe două direcții - formală și nonformală - cadrul de învățare include activități ce combină studiul comparativ al literaturii, proiectele de cercetare și atelierele de dezvoltare a empatiei, precum și evenimente extracurriculare, cum ar fi săptămânile multiculturale și parteneriatele școlare internaționale. Rezultatele obținute indică o creștere a empatiei și a toleranței, susținând un model educațional adaptat diversității și incluziunii.

Description

Citation

VIZITEU, Ioana-Mădălina. Incluziunea și diversitatea în educație: imagologia și conceptul de alteritate în abordările educaționale formale și nonformale. In: Educaţia şi învăţământul extraşcolar: elemente de convergenţă formal-nonformal: conferinţă ştiinţifică cu participare internaţională în domeniul învăţământului extraşcolar, ediţia a 3-a, Chişinău, 6-7 decembrie 2024. Chişinău: CEP USM, 2025. pp. 320-325. ISBN 978-9975-62-863-1.

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By