Dezvoltarea curriculumului școlar din perspectiva optimizării percepției elevilor [Articol]

Thumbnail Image

Date

2025

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

Articolul analizează dezvoltarea curriculumului școlar prin prisma optimizării proceselor perceptive ale elevilor, evidențiind rolul esențial al percepției în învățare. Sunt prezentate strategii educaționale și metodologii didactice menite să îmbunătățească mecanismele perceptive, facilitând asimilarea și integrarea eficientă a cunoștințelor. Se subliniază importanța unui curriculum flexibil, adaptat nevoilor individuale ale elevilor, care să valorifice diverse aspecte perceptive, promovând astfel o învățare activă și durabilă. Prin integrarea unor metode didactice inovatoare, utilizarea resurselor educaționale multisenzoriale și aplicarea unor strategii de evaluare formativă, curriculumul poate deveni un instrument esențial pentru dezvoltarea percepției elevilor. În acest sens, articolul argumentează necesitatea unei structuri curriculare flexibile, centrate pe elev, care să permită adaptarea strategiilor educaționale la dinamica proceselor perceptive individuale. Astfel, se promovează o învățare activă și durabilă, contribuind la formarea competențelor esențiale pentru succesul educațional și profesional al elevilor.
The article analyses the development of school curriculum through the prism of optimising students’ perceptual processes, highlighting the essential role of perception in learning. It presents educational strategies and teaching methods aimed at improving perceptual mechanisms and facilitating the effective assimilation and integration of knowledge. It emphasises the importance of a flexible curriculum, adapted to the individual needs of students, which makes use of different perceptual aspects and thus promotes active and sustainable learning. Through the integration of innovative teaching methods, the use of multisensory educational resources and the application of formative assessment strategies, the curriculum can become an essential tool for the development of students’ perception. In this regard, the article argues for the need for a flexible, learner-centred curriculum structure that allows for the adaptation of educational strategies to the dynamics of individual perceptual processes. This promotes active and sustainable learning and contributes to the development of competences that are essential for students’ educational and professional success.

Description

Keywords

dezvoltarea curriculumului școlar, eficiență educațională, percepția elevilor, school curriculum development, educational effectiveness, students’ perception

Citation

PRAVIŢCHI, Galina. Dezvoltarea curriculumului școlar din perspectiva optimizării percepției elevilor. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2025, nr. 5(185), pp. 245-249. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_30

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By