Building up connections: the importance of group work in the classroom [Articol]
Date
2025
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
This article is intended to discuss the topic of group work in the classroom, a method often present in day-to-day class organization, emphasizing its role in fostering relationships, improving academic performance, and preparing students for future collaborative end eavours. Group work is a well-known and highly spread alternative instruction method replacing the classic frontal one. School is not merely a place of acquiring knowledge; it is a social end eavour that fosters several essential life skills like communication, collaboration, and community-building. One of the most effective ways to nurture these skills in students is through group work. Using it in the classroom provides an opportunity for students to build connections, enhance their learning experience, and develop crucial interpersonal skills that are essential in both academic and professional settings.
Acest articol își propune să aducă în discuție tematica lucrului în echipă în sala de clasă, o metodă des întâlnită în organizarea zilnică a orelor de curs, subliniind rolul acesteia în dezvoltarea relațiilor interpersonale, a îmbunătățirii performanței academice și a pregătirii elevilor pentru viitoare activități colaborative. Lucrul în echipă este o metodă bine cunoscută și răspândită fiind considerate ca o alternativă de instruire care înlocuiește metoda clasică frontală. Școala nu este doar un loc de dobândire a cunoștințelor, dar este o activitate socială care promovează mai multe abilități esențiale de viață, cum ar fi comunicarea, colaborarea și construirea de comunități. Una dintre cele mai eficiente modalități de a cultiva aceste abilități la elevi este prin lucrul în echipă. Folosirea acestuia în sala de clasă le oferă elevilor oportunitatea de a stabili conexiuni, de a-și îmbunătăți experiența de învățare și de a dezvolta abilități interpersonale esențiale atât în mediul academic, cât și în cel profesional.
Acest articol își propune să aducă în discuție tematica lucrului în echipă în sala de clasă, o metodă des întâlnită în organizarea zilnică a orelor de curs, subliniind rolul acesteia în dezvoltarea relațiilor interpersonale, a îmbunătățirii performanței academice și a pregătirii elevilor pentru viitoare activități colaborative. Lucrul în echipă este o metodă bine cunoscută și răspândită fiind considerate ca o alternativă de instruire care înlocuiește metoda clasică frontală. Școala nu este doar un loc de dobândire a cunoștințelor, dar este o activitate socială care promovează mai multe abilități esențiale de viață, cum ar fi comunicarea, colaborarea și construirea de comunități. Una dintre cele mai eficiente modalități de a cultiva aceste abilități la elevi este prin lucrul în echipă. Folosirea acestuia în sala de clasă le oferă elevilor oportunitatea de a stabili conexiuni, de a-și îmbunătăți experiența de învățare și de a dezvolta abilități interpersonale esențiale atât în mediul academic, cât și în cel profesional.
Description
Keywords
group work, education, communication, connection, responsibility, learning abilities, lucrul în echipă, educație, comunicare, conexiuni, responsabilitate, abilități de învățare
Citation
UNGUREANU NASTASIA, Anca-Gabriela. Building up connections: the importance of group work in the classroom. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2025, nr. 5(185), pp. 168-173. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_20