The influence of the physical education lesson with rugby content on the motivation of high school students to practice motor activities

Thumbnail Image

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

This article represents, in general, the purpose of our research that followed the influence of the physical education lesson with rugby content on the motivation of the practice of curricular and extracurricular motor activities by high school students. From the analysis of the monitoring documents (the record book and the physical education teacher’s notebook) it resulted that the students in the experimental group, by including the means specific to rugby in the physical education lessons, increased their participation in classes. This fact is confirmed by the reduction in the number of absences recorded by the class in physical education lessons during the school year, compared to both the previous year of studies and the students in the control group. Also, the reduction in the number of absences from physical education classes highlights a significant increase in the interest of students in the experimental group in practicing sports, either individually or within sports groups outside the school, compared to students in the control group.
Acest articol reprezintă, în general, finalitatea cercetării noastre care a urmărit influența lecției de educație fizică cu conținut din rugby asupra motivării practicării activităților motrice curriculare și extracurriculare de elevii din liceu. Din analiza documentelor de monitorizare (registrul de evidență și caietul profesorului de educație fizică) a rezultat că elevii din grupa experimentală, prin includerea mijloacelor specifice rugby-ului în lecțiile de educație fizică, și-au crescut gradul de participare la ore. Acest fapt este confirmat de reducerea numărului de absențe înregistrate de clasă la lecțiile de educație fizică pe parcursul anului școlar, comparativ atât cu anul precedent de studii, cât și cu elevii din grupa de control. De asemenea, reducerea numărului de absențe la orele de educație fizică evidențiază o creștere semnificativă a interesului elevilor din grupa experimentală pentru practicarea unor sporturi, fie individual, fie în cadrul colectivelor sportive din afara școlii, comparativ cu elevii din grupa de control.

Description

Keywords

physical education, rugby means, motivation, extracurricular activities, high school students, educație fizică, mijloace din rugby, motivație, activități extracurriculare, elevi de liceu

Citation

UDROIU, Marian. The influence of the physical education lesson with rugby content on the motivation of high school students to practice motor activities. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2024, nr. 9(179), pp.224-229. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_32

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By