Characteristics of a motivated student for academic success
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
The article presents the results of the theoretical-applicative research of specific behaviors of students determined to achieve high school performance in most academic disciplines, as well as outstanding results in activities oriented towards personal development. These behaviors are generalized in a profile of the student motivated for school success that includes components such as self-discipline, interest and clarity in goal-setting, adaptability in resource management, perseverance in schoolwork, assertive communication, emotional resilience, confidence and self-esteem, objective self-assessment, personal development and professional orientation, autonomy and self-education. Self-discipline is essential to the effective organization of time, and perseverance supports students in achieving long-term goals. Assertive communication and emotional resilience are important for managing emotions and fostering positive relations. Self-confidence and self-assessment support the process of self-education, while autonomy in learning allows students to take control of their educational process. Self-education complements personal and professional development through reflective involvement in setting and achieving goals.
Articolul prezintă rezultatele cercetării teoretico-aplicative a comportamentelor specifice elevului determinat să obțină performanțe școlare înalte la majoritatea disciplinelor școlare, dar și rezultate deosebite în activitățile orientate spre dezvoltarea personală. Aceste comportamente sunt generalizate într-un Profil al elevului motivat pentru succesul școlar ce include elemente componente precum autodisciplina, interes și claritate în stabilirea obiectivelor, adaptabilitate în gestionarea resurselor, perseverență în activitatea școlară, comunicare asertivă, reziliență emoțională, încredere și stimă de sine, autoevaluare obiectivă, dezvoltare personală și orientare profesională, autonomie și autoeducație. Autodisciplina este esențială pentru organizarea eficientă a timpului, iar perseverența susține elevii în atingerea obiectivelor pe termen lung. Comunicarea asertivă și reziliența emoțională sunt importante pentru gestionarea emoțiilor și relaționarea pozitivă. Încrederea în sine și autoevaluarea sprijină procesul de autoeducație, iar autonomia în învățare facilitează controlul asupra propriului proces educațional. Autoeducația completează dezvoltarea personală și profesională prin implicarea reflexivă în stabilirea și atingerea obiectivelor.
Articolul prezintă rezultatele cercetării teoretico-aplicative a comportamentelor specifice elevului determinat să obțină performanțe școlare înalte la majoritatea disciplinelor școlare, dar și rezultate deosebite în activitățile orientate spre dezvoltarea personală. Aceste comportamente sunt generalizate într-un Profil al elevului motivat pentru succesul școlar ce include elemente componente precum autodisciplina, interes și claritate în stabilirea obiectivelor, adaptabilitate în gestionarea resurselor, perseverență în activitatea școlară, comunicare asertivă, reziliență emoțională, încredere și stimă de sine, autoevaluare obiectivă, dezvoltare personală și orientare profesională, autonomie și autoeducație. Autodisciplina este esențială pentru organizarea eficientă a timpului, iar perseverența susține elevii în atingerea obiectivelor pe termen lung. Comunicarea asertivă și reziliența emoțională sunt importante pentru gestionarea emoțiilor și relaționarea pozitivă. Încrederea în sine și autoevaluarea sprijină procesul de autoeducație, iar autonomia în învățare facilitează controlul asupra propriului proces educațional. Autoeducația completează dezvoltarea personală și profesională prin implicarea reflexivă în stabilirea și atingerea obiectivelor.
Description
Keywords
student motivated for academic success, self-discipline, adaptability, perseverance, assertive communication, emotional resilience, self-esteem, objective self-assessment, personal development, career orient, elev motivat pentru succes școlar, autodisciplină, adaptabilitate, perseverență, comunicare asertivă, reziliență emoțională, stimă de sine, autoevaluare obiectivă, dezvoltare personală, orientare profesională
Citation
OPREA, Oana Miruna. Characteristics of a motivated student for academic success. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2024, nr. 9(179), pp.143-151. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_21