Certain suggestions regarding elementary ecological culture of early school-age students
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
În lucrare sunt examinate unele idei referitor la cultura ecologică elementară a elevilor de vârstă școlară mică. Ideile de bază reflectate în lucrare sunt următoarele: conceptul și componentele constitutive ale culturii ecologice elementare; criteriile și indicatorii de evaluare a culturii ecologice elementare la elevii de vârstă școlară mică sub aspect cantitativ și calitativ. Criteriile fundamentale sunt: cunoștințele ecologice elementare; trăirile emoționale sau atitudinile de ordin ecologic; abilitățile/ acțiunile și deprinderile ecologice mentale și practice. Cultura ecologică elementară a elevilor de vârstă școlară mică integrează în sine un sistem de cunoștințe, trăiri emoționale sau atitudini și abilități mentale și practice de ordin ambiental.
In the paper, certain ideas are examined regarding the formation of elementary ecological culture in early schoolage students. The basic ideas reflected in the work are the following: the concept and constituent components of elementary ecological culture; the criteria and indicators for the evaluation of elementary ecological culture in early school-age students in quantitative and qualitative aspects. The fundamental criteria are: elementary ecological knowledge; emotional experiences or ecological attitudes; mental and practical environmental abilities/actions and skills. The elementary ecological culture of early school-age students integrates in itself a system of knowledge, emotional experiences or attitudes and mental and practical skills of environmental order.
In the paper, certain ideas are examined regarding the formation of elementary ecological culture in early schoolage students. The basic ideas reflected in the work are the following: the concept and constituent components of elementary ecological culture; the criteria and indicators for the evaluation of elementary ecological culture in early school-age students in quantitative and qualitative aspects. The fundamental criteria are: elementary ecological knowledge; emotional experiences or ecological attitudes; mental and practical environmental abilities/actions and skills. The elementary ecological culture of early school-age students integrates in itself a system of knowledge, emotional experiences or attitudes and mental and practical skills of environmental order.
Description
Keywords
conceptul și componentele culturii ecologice elementare, criteriile și indicatorii, cunoștințele ecologice elementare, abilitățile și atitudinile ecologice, concept and components of elementary ecological culture, criteria and indicators, elementary ecological knowledge, ecological skills and attitudes
Citation
PANICO, Vasile. Certain suggestions regarding elementary ecological culture of early school-age students. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2024, nr. 9(179), pp.118-125. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_18