The student’s personality formation for the understanding of contemporary problems in the context of new education

Thumbnail Image

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

This scientific article offers a descriptive-analytical foray into the research theme „The student’s personality formation for the understanding of contemporary problems in the context of new education”. The actuality of this approach elucidates the necessity of the new education process that has become a priority imperative in university education, centered on the learner/student, which presents the premises of a European-type education through the system of values it promotes. The purpose of the research aims at a descriptive analysis of the new educations as a factor of change through an axiological approach to the problem of the contemporary world in student training within university education. In this sense, the dimensions of the new educations at the international and national level were analyzed for the integral training-development of the student’s personality. At the same time, it was determined the ways of implementing the new educations through methodological approaches within university education. The scientific results of the research are relevant by documenting university educational policies, specialized scientific literature with the possibility of implementing new educations in university education and from other specialties than Educational Sciences.
Prezentul articol științific oferă o incursiune descriptiv-analitică a temei de cercetare „Formarea personalității studentului pentru înțelegerea problemelor contemporane în contextul noilor educații”. Actualitatea acestei abordări elucidează necesitatea procesului noilor educații devenite imperative prioritare în învățământul universitar, centrat pe cel ce învață/student, care prezintă premisele unui învățământ de tip European prin sistemul de valori pe care le promovează. Scopul cercetării vizează o analiză descriptivă a noilor educații ca factor al schimbării printr-o abordare axiologică a problemei lumii contemporane în formarea studentului în cadrul învățământului universitar. În acest sens, s-au analizat dimensiunile noilor educații la nivel internațional și național pentru formarea-dezvoltarea integrală a personalității studentului. Totodată, s-au determinat modalitățile de implementare a noilor educații prin demersuri metodologice în cadrul învățământului universitar. Rezultatele științifice ale cercetării sunt relevante prin documentarea politicilor educaționale universitare, literaturii științifice de specialitate cu posibilitatea de implementare a noilor educații în învățământul universitar și de la alte specialități, decât Științe ale educației.

Description

Keywords

new educations, contemporary issues, training, student, learning, curriculum, university, noile educații, probleme contemporane, formare, învățare, universitate

Citation

CLICHICI, Veronica. The student’s personality formation for the understanding of contemporary problems in the context of new education. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2024, nr. 5(175), pp. 92-99. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_13

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By