Conceptual framework of current school curriculum monitoring
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
The issue of monitoring the school curriculum according to the curriculum taught/curriculum learned is part of the issue of educational curriculum management. As a rule, this issue is addressed alongside the issues of conceptualization, design and implementation of the school curriculum. In other words, monitoring occurs at all stages of designing and implementing the school curriculum. In the given article, a concept of monitoring the school curriculum is proposed from the perspective of curricular/scientific research, but also from the perspective of continuity in the development of school curriculum. Continuity of curriculum development implies continuity of curriculum monitoring. Monitoring is a process of tracking, observing and supervising the functioning of school curriculum, in which information and data on the quality of taught curriculum are collected, analyzed and interpreted and decisions are made to realize the reverse connection and perspectives of continuous development of the school curriculum. The process of continuous monitoring of the school curriculum in function is carried out in stages and by means of specific tools: indicators, descriptors, methods. The emphasis is on the self-monitoring of taught-learned curriculum by the teacher in the classroom, being an active participant in the continuous development of the discipline taught curriculum.
Problema monitorizării curriculumului școlar în funcție de curriculumul predat/curriculumul învățat face parte din problematica managementului curriculumului educațional. De regulă, această problematică se abordează alături de problemele conceptualizării, proiectării și implementării curriculumului școlar. Cu alte cuvinte, monitorizarea apare în toate etapele conceperii și aplicării curriculumului școlar. În articolul dat, se propune un concept de monitorizare a curriculumului școlar din perspectiva cercetării curriculare/științifice, dar și din perspectiva continuității în dezvoltarea curriculumului școlar. Continuitatea dezvoltării curriculare implică continuitatea monitorizării curriculare. Monitorizarea este un proces de urmărire, observare și supraveghere a funcționării curriculumului școlar, în cadrul căruia sunt colectate, analizate și interpretate informații și date privind calitatea curriculumului predat și luarea unor decizii de realizare a conexiunii inverse și a perspectivelor de dezvoltare continue a curriculumului școlar. Procesul de monitorizare continuă a curriculumului școlar în funcție se realizează în etape și prin intermediul unui instrumentar specific: indicatori, descriptori, metode. Accentul este pus pe auto-monitorizarea curriculumului predat-învățat de către cadrul didactic la clasă, fiind participant activ în dezvoltarea continuă a curriculumului la disciplina predată.
Problema monitorizării curriculumului școlar în funcție de curriculumul predat/curriculumul învățat face parte din problematica managementului curriculumului educațional. De regulă, această problematică se abordează alături de problemele conceptualizării, proiectării și implementării curriculumului școlar. Cu alte cuvinte, monitorizarea apare în toate etapele conceperii și aplicării curriculumului școlar. În articolul dat, se propune un concept de monitorizare a curriculumului școlar din perspectiva cercetării curriculare/științifice, dar și din perspectiva continuității în dezvoltarea curriculumului școlar. Continuitatea dezvoltării curriculare implică continuitatea monitorizării curriculare. Monitorizarea este un proces de urmărire, observare și supraveghere a funcționării curriculumului școlar, în cadrul căruia sunt colectate, analizate și interpretate informații și date privind calitatea curriculumului predat și luarea unor decizii de realizare a conexiunii inverse și a perspectivelor de dezvoltare continue a curriculumului școlar. Procesul de monitorizare continuă a curriculumului școlar în funcție se realizează în etape și prin intermediul unui instrumentar specific: indicatori, descriptori, metode. Accentul este pus pe auto-monitorizarea curriculumului predat-învățat de către cadrul didactic la clasă, fiind participant activ în dezvoltarea continuă a curriculumului la disciplina predată.
Description
Keywords
national curriculum, school curriculum, curriculum monitoring, curriculum development, curriculum implementation, curriculum impact, curriculum research, curriculumul național, curriculumul școlar, monitorizarea curriculumului, dezvoltarea curriculumului, implementarea curriculumului, impactul curriculumului, cercetarea curriculară
Citation
GUŢU, Vladimir. Conceptual framework of current school curriculum monitoring. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2024, nr. 5(175), pp.3-9. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_01