NOI VIZIUNI ASUPRA FAMILIEI CARE ARE ÎN COMPONENŢĂ COPII CU DIZABILITĂŢI

Thumbnail Image

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Stratum Plus

Abstract

Familia reprezintă prima şi cea mai importantă instituţie socială cu rol deosebit în educarea copilului. Rolul ei ca factor socializator a fost pe larg analizat în literatura de specialitate, oferite de cercetările sociologice şi pedagogice în legătură cu factorii de risc familiali care determină apariţia şi structurarea devierilor comportamentale la copii. Procesul formării familiei sau al destrămării acesteia, specificul educării copiilor în sânul familiei, particularităţile relaţiilor între soţi şi cauzele conflictelor în familie, legătura generaţiilor în familie, factorii socio-economici şi socio-culturali care determină modul de viaţă în familie — acestea sunt doar unele dintre multiplele probleme care fac obiectul cercetărilor sociologice. Ca verigă principală a societăţii, studierea familiei prezintă un interes major atât teoretic, cât şi practic.
The family is the first and most important social institution with a special role in the upbringing of the child. Its role as a socializing factor has been extensively analyzed in the literature, offered by sociological and pedagogical researches in relation to family risk factors that determine the emergence and structuring of behavioral deviations in children. The process of family formation or family breakdown, the specifics of raising children within the family, the peculiarities of the relationship between spouses and the causes of conflict in the family, the link between the generations in the family, the socio-economic and socio-cultural factors that determine the way of life in the family — these are just some of the many issues that are the subject of sociological research. As the main link in society, the study of the family is of major theoretical and practical interest.

Description

RACU, Aurelia, MUNTEANU, Tatiana. Noi viziuni asupra familiei care are în componenţă copii cu dizabilităţi. In: Perspectivele de rezilienţă a familiei în contextul multiplelor crize: conferinţa ştiinţifico-practică, ediţia a 10-a, 11 mai 2023, Chişinău. Chişinău: Stratum Plus, 2024, pp. 129-137.

Keywords

cerinţe educaţionale speciale, copii cu dizabilităţi, familia, incluziune, partenriat, special educational needs, children with disabilities, family, inclusion, partnership

Citation

RACU, Aurelia, MUNTEANU, Tatiana. Noi viziuni asupra familiei care are în componenţă copii cu dizabilităţi. In: Perspectivele de rezilienţă a familiei în contextul multiplelor crize: conferinţa ştiinţifico-practică, ediţia a 10-a, 11 mai 2023, Chişinău. Chişinău: Stratum Plus, 2024, pp. 129-137.

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By