Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    STRATEGIA COMPANIILOR DE PUBLICITATE EXTERIOARĂ ȘI CONTRIBUȚIA LA DEZVOLTAREA RAMURII
    (CEP USM, 2023) Drăgălin, Iuliana; Radov, Mariana
    Fie că doriți să vă creșteți gradul de conștientizare a mărcii sau să vă îmbunătățiți profitul, articolul prezintă modalitatea cum strategiile de publicitate ar putea avea un impact asupra afacerilor și asupra dezvoltării ramurei. Procesul managementului strategic în ramura publicității are ca scop alinierea resurselor interne ale agenției de publicitate la schimbările de mediu în vederea dezvoltării avantajelor competitive. Magnitudinea acestei provocări este mare, deoarece arena acestui sector s-a schimbat în mod semnificativ. O strategie de publicitate ajută la definirea rolului fiecărui membru al echipei în atingerea obiectivelor - fie că este vorba de conectarea cu un public țintă, atragerea clienților sau atingerea noilor cote de vânzări. Cea mai mare parte a muncii va cădea în sarcina departamentului de marketing al companiei, dar toată lumea, de la echipa de produs până la personalul de suport, poate ajuta compania să-și atingă obiectivele și să-și sporească profitul.
  • Thumbnail Image
    Item
    BUGETUL CU BAZA ZERO - PROVOCARE PENTRU ENTITĂȚILE AUTOHTONE
    (CEP USM, 2017) Ulian, Galina; Mihailă, Svetlana
    Budget management is a complex process through which the entity sets out its development goals and strategy, whereby responsibility centers form the structure of its budgets. To predict the future of the entity’s activity in general, we use procedures and techniques from the forecast. This article is a way of presenting and organizing the zero-based budgeting method, while the authors have identified the shortcomings that appear in the budgeting process of the domestic entities. The evolutionary stages of budgeting with the zero-basis are dealt, respectively was analyzed the notion, the theoretical and practical stages in the development and implementation of this method. To understand the importance of implementing zero-based budgeting, strengths and weaknesses have been established in the implementation process, and the authors have illustrated it within the entity. Finally, the factors that would ensure the success of ZBB and the differences between traditional budgeting and zero-based budgeting have been identified.
  • Thumbnail Image
    Item
    RETROSPECTIVA POLITICILOR EDUCAȚIONALE IMPLEMENTATE ÎN SECTORUL ÎNVĂȚĂMÂNTULUI SUPERIOR DIN REPUBLICA MOLDOVA
    (CEP USM, 2017) Gavrilaș, Natalia
    În acest articol sunt reliefate politicile educaționale care au fost implementate în sistemul de învăţământ din Republica Moldova, îndeosebi în învățământul superior. Învăţământul superior a suferit multiple transformări, începând cu perioada proclamării independeței și continuâ nd p â nă în prezent. Toate modificările operateau avut la bază racordarea sistemului de învăţământ superior la rigorile europene, altfel spus–europenizarea acestuia. Adaptarea învăţământului superior la condiţiile cerute de UE va ofericompatibilitatea şi competitivitatea necesară pe piaţa universitară europeană, fapt ce va determina creşterea mobilităţilor academice aleactorilor implicaţi.
  • Thumbnail Image
    Item
    RETROSPECTIVA POLITICILOR EDUCAȚIONALE IMPLEMENTATE ÎN SECTORUL ÎNVĂȚĂMÂNTULUI SUPERIOR DIN REPUBLICA MOLDOVA
    (CEP USM, 2017) Gavrilaș, Natalia
    În acest articol sunt reliefate politicile educaționale care au fost implementate în sistemul de învăţământ din Republica Moldova, îndeosebi în învățământul superior. Învăţământul superior a suferit multiple transformări, începând cu perioada proclamării independeței și continuând până în prezent. Toate modificările operate au avut la bază racordarea sistemului de învăţământ superior la rigorile europene, altfel spus - europenizarea acestuia. Adaptarea învăţământului superior la condiţiile cerute de UE va oferi compatibilitatea şi competitivitatea necesară pe piaţa universitară europeană, fapt ce va determina creşterea mobilităţilor academice ale actorilor implicaţi.