Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТИ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
    (CEP USM, 2024) Царюк, Елена
    The basic objective of the article is to perform a bibliographic synthesis of the conceptualization of the higher education performance. In order to achieve the proposed objective, the following research methods were used: analysis, synthesis, generalization, systematization, formulation of reasonings. As a result of the study, conclusions are formulated about the need to consider the higher education performance from the point of view of the social component, since the functioning of the ecosystem depends on effective interaction between participants in the educational process: employers and society.
  • Thumbnail Image
    Item
    METODA STED CA INSTRUMENT DE ARMONIZARE A RELAȚIEI DINTRE PERFORMANȚA EDUCAȚIEI PROFESIONALE ȘI PIAȚA MUNCII ÎN REPUBLICA MOLDOVA – OPORTUNITĂȚI DE APLICARE ȘI LECȚII DE ÎNVĂȚAT
    (CEP USM, 2021) Prisăcaru, Veronica
    Obiectivul de bază al investigației a constat în elucidarea esenței și aspectelor aplicative ale metodei STED ca instrument de adaptare optimă a ofertei educaționale, în aspect cantitativ și calitativ, la necesitățile pieței muncii și, implicit, de sporire a competitivității instituțiilor de învățământ profesional în condițiile marketizării educației profesionale. În vederea realizării obiectivului nominalizat, se expune experiența de aplicare a metodei STED, fiind relevate în special limitările investigațiilor efectuate și, în această bază, formulate recomandări de sporire a eficacității aplicării metodei respective.
  • Thumbnail Image
    Item
    PRACTICILE INTERNAȚIONALE PRIVIND CORELAREA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI SUPERIOR CU CERINȚELE PIEȚEI MUNCII
    (CEP USM, 2018) Stefanco, Natalia
    Problema corelării învățământului superior cu cerințele pieței muncii este una comună atât pentru țările care sunt în curs de dezvoltare, cât și pentru țările dezvoltate economic. De-a lungul timpului s-au încercat a fi găsite cele mai optime metode de corelare a acestor două mari sisteme, practicile cele mai optime fiind întâlnite în Marea Britanie, Franța, Germania ș.a. Printre problemele cu care se confruntă țările europene, cea mai importantă este asigurarea echilibrului dintre cererea pe piața muncii și oferta învățământului superior. Soluționarea acesteia în Europa este realizată prin creșterea rolului statului, a dinamicității angajatorilor și a organizațiilor acestora, prin consolidarea coordonării activităților partenerilor sociali în domeniul muncii și al formării profesionale.