Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Analiza comportamentului consumatorului de produse turistice
    (CEP USM, 2024) Nirean, Elena
    Cercetarea fenomenului turistic relevă că principala sa caracteristică este orientarea spre consum. Unul dintre scopurile unei astfel de cercetări este de a identifica caracteristicile comportamentului consumatorului, care este deosebit de important pentru determinarea tipului și frecvenței de accesare a produselor și serviciilor turistice, formarea ofertei turistice, evaluarea nivelului de utilitate al consumului de produse și servicii turistice. Scopul prezentului studiu a fost identificarea caracteristicilor comportamentului consumatorilor pe piața serviciilor turistice în funcție de mai mulți factori. Ca principală metodă de cercetare, s-a utilizat metoda sondajului online la care au participat 100 de respondenți. Chestionarul a inclus întrebări menite să identifice următoarele aspecte: categoria de vârstă, statutul social, mărimea gospodăriei, nivelul veniturilor, frecvența accesării serviciilor turistice, tipul produselor turistice accesate, afilierea națională a produselor turistice accesate și nivelul de utilitate înregistrat.
  • Thumbnail Image
    Item
    STRATEGIA COMPANIILOR DE PUBLICITATE EXTERIOARĂ ȘI CONTRIBUȚIA LA DEZVOLTAREA RAMURII
    (CEP USM, 2023) Drăgălin, Iuliana; Radov, Mariana
    Fie că doriți să vă creșteți gradul de conștientizare a mărcii sau să vă îmbunătățiți profitul, articolul prezintă modalitatea cum strategiile de publicitate ar putea avea un impact asupra afacerilor și asupra dezvoltării ramurei. Procesul managementului strategic în ramura publicității are ca scop alinierea resurselor interne ale agenției de publicitate la schimbările de mediu în vederea dezvoltării avantajelor competitive. Magnitudinea acestei provocări este mare, deoarece arena acestui sector s-a schimbat în mod semnificativ. O strategie de publicitate ajută la definirea rolului fiecărui membru al echipei în atingerea obiectivelor - fie că este vorba de conectarea cu un public țintă, atragerea clienților sau atingerea noilor cote de vânzări. Cea mai mare parte a muncii va cădea în sarcina departamentului de marketing al companiei, dar toată lumea, de la echipa de produs până la personalul de suport, poate ajuta compania să-și atingă obiectivele și să-și sporească profitul.
  • Thumbnail Image
    Item
    IMPACTUL COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI DIN REPUBLICA MOLDOVA ÎN ELABORAREA STRATEGIEI DE PROMOVARE A UNEI MĂRCI
    (CEP USM, 2020) Antoci, Natalia
    This article presents the impact of consumer 'behavior in the Republic of Moldova. The purpose of research is to study of the stages of the decision-making process and the influence of product value on consumer behavior. That is why knowledge and explanation of consumer behavior has become an urgent necessity, the to satisfy more needs, more sophisticated, higher quality, aspects that must be taken into account by the manufacturer ignorance of which can produce degrees of imbalance between supply and demand. On the other hand, the increase of purchasing power at the same time as raising the level of education and culture offers the possibility for the buyer.
  • Thumbnail Image
    Item
    RESEARCH OF THE BEHAVIOR OF THE CONSUMER ABOUT ELECTRIC CARS
    (ULIM, 2020) Buzdugan, Adriana
    This research performs an analysis of existing studies and theories to identify different purchasing decision criteria for electric vehicles. A quantitative empirical study was conducted on the importance of certain attributes of the vehicle, in which consumers living in the Republic of Moldova are examined. The conceptual model used in this paper is the “Technology Acceptance Model” (TAM), which is extended by variables derived from other models, such as “The way innovation is disseminated” and “Theory of planned behavior”. The article is also written based on a quantitative research on a sample of 100 people. Conclusions were drawn regarding the research hypotheses.