Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Particularități ale controlului corporativ în asigurări
    (CEP USM, 2024) Balan, Tatiana; Caprian, Iulia
    Controlul corporativ este unul din elementele de bază ale guvernanței corporative eficiente, destinația principală a căruia fiind să servească obiectivelor interne ale companiei și ale părților interesate interne ale acesteia. Scopul controlului corporativ constituie în protejarea activelor companiei prin prevenirea erorilor și acțiunilor inadecvate prin promovarea politicilor, procedurilor și garanțiilor tehnice. Funcționarea stabilă a sectorului de asigurări are o importanță majoră pentru activitatea economică și financiară, ceea ce impune crearea unui sistem de control intern în cadrul companiilor de asigurări capabil să asigure respectarea reglementărilor în vigoare și a normelor de guvernare corporativă. Scopul cercetării efectuate a constituit prezentarea particularităților controlului corporativ intern în cadrul companiilor de asigurări. Obiectivele cercetării au constituit studierea esenței controlului corporativ intern, precum și evidențierea particularităților acestuia în cadrul companiilor de asigurări.
  • Thumbnail Image
    Item
    EVOLUTION OF THE PROFITABILITY ON SALES REVENUE OF THE COMPANIES IN THE FIELD OF PUBLIC WATER SUPPLY AND SEWERAGE SERVICES IN THE URBAN AREA OF THE REPUBLIC OF MOLDOVA
    (CEP USM, 2022) Timuş, Ana; Scutaru, Alexandru
    Profitability on sales revenue obtained by companies in the field of water supply and sewerage services is a significant indicator for assessing the economic and financial performance of a company for the internal diagnosis, as well as for the analysis required by the external partners. The purpose of this article is to analyze the evolution of profitability on sales revenue calculated on the basis of profit (loss) from operating activity and profitability on sales revenue calculated on the basis of net profit (loss) in the last 10 years. The most important influencing factors were analyzed, namely: change in the structure and assortment of the products sold, change in unit cost of the products sold and change in sale price. The profitability of sales revenue is largely negative, mainly due to the fact that the costs were not covered by the tariff.
  • Thumbnail Image
    Item
    COMPLIANCE – INSTRUMENT DE CREȘTERE A VALORII COMPANIEI
    (CEP USM, 2018) Covali, Olga
    Multe întreprinderi autohtone consideră că controlul intern și compliance nu sunt foarte importante pentru o afacere de succes, astfel nu doresc să - și irosească timpul sau finanţele pe compliance. În același timp, companiile occidentale demonstrează în practică că controlul competent prin compliance este sus ceptibil să genereze valoare adăugată acestora . Controlul construit în sfera de compliance arată , la rândul său, loialitate clienților, interesul și încrederea acționarilor și siguranţa entităţii economice, în ansamblu . Pentru companii, compliance este o garanție a protecției reputației, deoarece monitorizarea și controlul riscurilor reputaționale ale unei întreprinderi sunt stabilite , de obicei, prin compliance , care este perceput de sfera financiar ă internațională ca o instituție format ă cu mult timp în urmă. Pe piețele de capital mon diale, prezența complianceului într o organizație este privită pozitiv atât de autoritățile de reglementare internaționale din domeniu, cât și de investitorii instituționali. Pentru potențialii investi tori, controlul eficace din partea compliance sporește , cu siguranță , nivelul atractivității investiționale și fiabilitatea companiei.