Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16
Browse
3 results
Search Results
Item Dezvoltarea comerțului electronic în Republica Moldova(CEP USM, 2024) Nazar, NadejdaFormularea propunerilor pentru dezvoltarea comerțului electronic a fost efectuată în baza cercetărilor acestui proces pe piața internă și externă a Republicii Moldova. În lucrare s-au folosit metode științifice generale de cercetare: analiza și sinteza, grupările, metodele economico-statistice de cercetare. Lista referințelor utilizate este rezultată la sfârșitul lucrării. Comerțul electronic este un sector al economiei care include tranzacțiile comerciale și financiare, procesele de afaceri și alte acțiuni desfășurate pe Internet: publicitate, vânzări, achiziții, plata pentru bunuri și servicii. Principalele avantaje ale comerțului electronic sunt reducerea costurilor, extinderea publicului țintă și reducerea numărului de intermediari. Comercializarea bunurilor prin intermediul platformelor de comerț electronic pe piața Republicii Moldova înregistrează creșteri semnificative. Examinarea procesului e-Commerce (tipurile, platformele online, avantaje și dezavantaje) pe piața mondială și autohtonă. Studierea particularităților de dezvoltare a comerțului electronic în Republica Moldova. Elaborarea propunerilor pentru îmbunătățirea e-Commerce în republică.Item ADVERTISING AND INFORMATIONAL ACTIVITIES IN MODERN BUSINESS(CEP USM, 2024-11-07) Blagorazumnaya, Olga; Trifonova, LarisaAdvertising work is an integral part of the commercial and marketing activities of any trading enterprise. In the context of market development and increasing saturation of the consumer market with goods and services, advertising work takes on new significance, characterized by a number of specific features. Understanding and incorporating these features helps to activate the sales process, stimulate the sale of individual products, rationalize customer service processes through the “informational support” of all its components. The power and role of advertising have long been recognized in global business. Primarily, advertising carries information presented in a concise, artistically expressed form, emotionally resonant, and bringing to the consciousness and attention of potential buyers the most important facts and details about products and services. The most common sphere of advertising activity is trade advertising, targeting goods, trading enterprises, and services offered by these enterprises. Advertising serves as a tool to compete for market share against competitors. Simultaneously, by shaping public opinion around specific products, advertising influences the formation of consumer needs. Besides advertising, consumer demand for goods and services is also influenced by the alignment of product offerings with consumer demand, the level of disposable income, and the organization of trade.Item STRATEGIA COMPANIILOR DE PUBLICITATE EXTERIOARĂ ȘI CONTRIBUȚIA LA DEZVOLTAREA RAMURII(CEP USM, 2023) Drăgălin, Iuliana; Radov, MarianaFie că doriți să vă creșteți gradul de conștientizare a mărcii sau să vă îmbunătățiți profitul, articolul prezintă modalitatea cum strategiile de publicitate ar putea avea un impact asupra afacerilor și asupra dezvoltării ramurei. Procesul managementului strategic în ramura publicității are ca scop alinierea resurselor interne ale agenției de publicitate la schimbările de mediu în vederea dezvoltării avantajelor competitive. Magnitudinea acestei provocări este mare, deoarece arena acestui sector s-a schimbat în mod semnificativ. O strategie de publicitate ajută la definirea rolului fiecărui membru al echipei în atingerea obiectivelor - fie că este vorba de conectarea cu un public țintă, atragerea clienților sau atingerea noilor cote de vânzări. Cea mai mare parte a muncii va cădea în sarcina departamentului de marketing al companiei, dar toată lumea, de la echipa de produs până la personalul de suport, poate ajuta compania să-și atingă obiectivele și să-și sporească profitul.