Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Dezvoltarea comerțului electronic în Republica Moldova
    (CEP USM, 2024) Nazar, Nadejda
    Formularea propunerilor pentru dezvoltarea comerțului electronic a fost efectuată în baza cercetărilor acestui proces pe piața internă și externă a Republicii Moldova. În lucrare s-au folosit metode științifice generale de cercetare: analiza și sinteza, grupările, metodele economico-statistice de cercetare. Lista referințelor utilizate este rezultată la sfârșitul lucrării. Comerțul electronic este un sector al economiei care include tranzacțiile comerciale și financiare, procesele de afaceri și alte acțiuni desfășurate pe Internet: publicitate, vânzări, achiziții, plata pentru bunuri și servicii. Principalele avantaje ale comerțului electronic sunt reducerea costurilor, extinderea publicului țintă și reducerea numărului de intermediari. Comercializarea bunurilor prin intermediul platformelor de comerț electronic pe piața Republicii Moldova înregistrează creșteri semnificative. Examinarea procesului e-Commerce (tipurile, platformele online, avantaje și dezavantaje) pe piața mondială și autohtonă. Studierea particularităților de dezvoltare a comerțului electronic în Republica Moldova. Elaborarea propunerilor pentru îmbunătățirea e-Commerce în republică.
  • Thumbnail Image
    Item
    STRATEGIA COMPANIILOR DE PUBLICITATE EXTERIOARĂ ȘI CONTRIBUȚIA LA DEZVOLTAREA RAMURII
    (CEP USM, 2023) Drăgălin, Iuliana; Radov, Mariana
    Fie că doriți să vă creșteți gradul de conștientizare a mărcii sau să vă îmbunătățiți profitul, articolul prezintă modalitatea cum strategiile de publicitate ar putea avea un impact asupra afacerilor și asupra dezvoltării ramurei. Procesul managementului strategic în ramura publicității are ca scop alinierea resurselor interne ale agenției de publicitate la schimbările de mediu în vederea dezvoltării avantajelor competitive. Magnitudinea acestei provocări este mare, deoarece arena acestui sector s-a schimbat în mod semnificativ. O strategie de publicitate ajută la definirea rolului fiecărui membru al echipei în atingerea obiectivelor - fie că este vorba de conectarea cu un public țintă, atragerea clienților sau atingerea noilor cote de vânzări. Cea mai mare parte a muncii va cădea în sarcina departamentului de marketing al companiei, dar toată lumea, de la echipa de produs până la personalul de suport, poate ajuta compania să-și atingă obiectivele și să-și sporească profitul.
  • Thumbnail Image
    Item
    ROLUL PUBLICITĂŢII ÎN DEZVOLTAREA IMAGINII DE MARCĂ
    (CEP USM, 2022) Talpa, Doina
    The advertising industry manifests itself as a variable and present phenomenon in our lives, being first of all a communication policy between producer, intermediary and consumer determined by its reasons, interests, skills, relationships and specific objectives. The penetration and increase of the importance of advertising determines the involvement of the most advantageous factors for producers, intermediaries, consumers but also for the whole society. The evolution of the brand is a small step in response to customer feedback, design trends, the market and internal changes.
  • Thumbnail Image
    Item
    PROMOVAREA CETĂȚII BENDER PRIN RECLAMA ȘI PUBLICITATE
    (CEP USM, 2022) Grecu, Anastasia
  • Thumbnail Image
    Item
    IMPORTANȚA CREATIVITĂȚII ÎN PLANIFICAREA STRATEGIEI ȘI ÎN PROCESUL DE ELABORARE A UNEI PUBLICITĂȚI
    (CEP USM, 2020) Buzdugan, Adriana
    Theodore Levitt mentioned that "Creativity thinks new things, innovation does new things". In today's media landscape, where it is very difficult to shape consumers' attitudes and intentions and take them to the next level in the buying process, advertising agencies find it even more difficult to break free from competing advertising. The advertising industry has undergone dynamic changes over the last few decades. The changes have been good in terms of technology advancement, mediated methods and more to attract consumers to creativity. Creativity has had an impact on advertising and understanding the value of creativity in advertising. The importance of the creativity factor in advertising has gained widespread recognition by many researchers, practitioners, but there is a lack of real and systematic research to define advertising creativity and how it relates to the effectiveness of advertising.
  • Thumbnail Image
    Item
    IMPORTANȚA CREATIVITĂȚII ÎN PLANIFICAREA STRATEGIEI ȘI ÎN PROCESUL DE ELABORARE A UNEI PUBLICITĂ ȚI
    (CEP USM, 2020) Buzdugan, Adriana
    Theodore Levitt mentioned that "Creativity thinks new things, innovation does new things". In today's media landscape, where it is very difficult to shape consumers' attitudes and intentions and take them to the next level in the buying process, advertising agencies find it even more difficult to break free from competing advertising. The advertising industry has undergone dynamic changes over the last few decades. The changes have Scientific papers in extenso Modern Paradigms in the Development of the National and World Economy52been good in terms of technology advancement, mediated methods and more to attract consumers to creativity. Creativity has had an impact on advertising and understanding the value of creativity in advertising. The importance of the creativity factor in advertising has gained widespread recognition by many researchers, practitioners, but there is a lack of real and systematic research to define advertising creativity and how it relates to the effectiveness of advertising.
  • Thumbnail Image
    Item
    UTILIZARE OPTIMĂ A RESURSELOR PUBLICITARE
    (CEP USM, 2010) Gribincea, Alexandru; Prodan, Marina; Bejan, Oxana; Barbacaru, Elena
    Advertising is a form of communication used to influence individuals to purchase products or services or support political candidates or ideas. Frequently it communicates a message that includes the name of the product or service and how that product or service could potentially benefit the consumer. Advertising often attempts to persuade potential customers to purchase or to consume a particular brand of product or service. Modern advertising developed with the rise of mass production in the late 19th and early 20th centuries.Commercial advertisers often seek to generate increased consumption of their products or services through branding, which involves the repetition of an image or product name in an effort to associate related qualities with the brand in the minds of consumers. Different types of media can be used to deliver these messages, including traditional media such as newspapers, magazines, television, radio, billboards or direct mail. Advertising may be placed by an advertising agency on behalf of a company or other organization.