Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16
Browse
3 results
Search Results
Item MODALITĂŢI ŞI CĂI DE DEZVOLTARE A ÎNTREPRINDERILOR MODERNE(CEP USM, 2022) Luchian, AdrianaThe growth and development of the company is the subject of debate of managers, be- cause regardless of the size and type of activity of the company it always tends to broaden its horizons. Currently, each company is focused on achieving key goals such as maximizing profit, increasing efficiency and maintaining market stability and business relation- ships, while beginning to realize the need for continuous development and adaptation to market conditions.Item OPORTUNITATEA UTILIZĂRII MANAGEMENTULUI STRATEGIC ÎN CADRUL MICILOR FIRME(CEP USM, 2019) Paiu, AlinaThe purpose of the thesis consists of analysis of “Andromaș-Grup” S.R.L. company for problem identification and their resolution by implementation of the strategic management process within the target company and prove its importance in small firms.Item NECESITATEA STABILIRII STRATEGIILOR PE DOMENII DE ACTIVITATE ÎN CADRUL BĂNCII COMERCIALE(CEP USM, 2013) Ştefaniuc, OlgaStrategia globală constituie fundamentul strategiilor parţiale referitoare la domeniile specifice ale activităţii bancare. Domeniul prioritar al activităţii bancare este domeniul financiar, care determină obiectivele şi scopurile principale ale băncii comerciale şi modul de tratare în realizarea lor practică. Altă strategie prioritară a băncii este strategia de marketing, care reprezintă un component important al managementului strategic ce determină obiectivele-cheie ale dezvoltării comerciale, ale activităţii bancare şi modul de realizare a acestora.