Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16
Browse
5 results
Search Results
Item INOVAŢIILE ÎN COMERŢUL MODERN(CEP USM, 2013) Gribincea, Alexandru; Gherghina, Virgil; Colțea, Traian; Roșcăneanu, RaduPentru o afacere, inovarea este o pârghie pentru consolidarea poziţiei sale în raport cu concurenţii săi. Inovaţia contribuie la cucerirea noilor pieţe prin oferirea de produse sau servicii unice, pentru a îmbunătăţi performanţa şi a reduce costurile, a extinde sau a menţine clienţii sau a îmbunătăţi imaginea de brand. Printre afacerile cu personal angajat mai mic de zece, 41% se declară ca fiind aplicat inovarea în perioada anilor 2002-2004, acestea reprezentând un sfert din companiile inovatoare ale economiei franceze. Consideram ca cele mai comune inovaţii organizaţionale se referă la întreprinderile comerciale. Inovaţiile în marketing, în procesul de introducere pe piaţă sunt puse în aplicare de către aproximativ una din cinci întreprinderi. Inovaţiile ce ţin de livrare referitoare la conceptul de vânzare sunt rare în aceste companii studiate. Se presupune că se combină diferite tipuri de inovare. Considerăm că principalii factori care influenţează comportamentul de inovare sunt: mărimea companiei, apartenenţa la un grup sau reţea şi dimensiunea pieţei. Cu toate acestea, costul este considerat principalul obstacol. Cheltuielile de inovare sunt concentrate în comerţul cu ridicata, în special în echipamente profesionale.Item ПРОБЛЕМЫ ПРИВЛЕЧЕНИЯ ИНВЕСТИЦИЙ В ИННОВАЦИИ КАК ФАКТОР ЭКОНОМИЧЕСКОГО РОСТА ГОСУДАРСТВА(CEP USM, 2013) Андреева, Татьяна; Грибинча, АлександрВ статье представлены основные особенности инновационной деятельности, где одно из направлений инвестиций, как государственных, так и зарубежных, осуществляют частные лица. Определение наиболее важных векторов влияния инвестиционной составляющей в инновационной деятельности и, кроме того, роль инвестиций в инновации рассматриваются как одна из основных движущих сил экономического роста.Item PARTICULARITĂŢI DE FINANŢARE A CERCETĂRILOR ŞI INOVAŢIILOR(CEP USM, 2009) Ganea, Victoria; Nohalîc, SilviaNous traitons des problèmes du financement des innovations qui fixent et adaptent les priorités dans le domaine de la recherche fondamentale et applicative. On souligne le rôle de l’État qui stimule l’activité d’innovation visant les investissements dans la création et la diffusion du savoir-faire technologique.Item ECOINOVAREA – VECTOR IMPULSIV DE DEZVOLTARE A COMPETITIVITĂŢII SUSTENABILE(CEP USM, 2020) Bradu, MargaretaÎn acest articol autorul cercetează interdependenţa dintre inovare şi competitivitate la momentul actual şi perspectivele de dezvoltare a ecoinovării ca un vector determinant în dezvoltarea competitivităţii sustenabile. Reieşind din faptul că la baza dezvoltării acestor două procese stă utilizarea raţională a resurselor economice într-o armonie complexă cu mediul înconjurător, autorul consideră că investiţiile în dezvoltarea cercetării, inovaţiilor, a antreprenoriatului inovaţional şi a firmelor inovatoare poate influenţa ezvoltarea competitivităţii sustenabile bazată pe ecoinovare.Item VECTORUL INOVAȚIILOR: PRO ȘI CONTRA(Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala a Republicii Moldova (AGEPI), 2019) Gribincea, AlexandruInvestigaţia se axează pe rolul inovaţiilor în rezolvarea problemelor cu caracter global și infl uenţa lor asupra oportunităţilor și riscurilor social-economice. Sensul sintagmei „inovaţiile și globalizarea” este similar sensului cunoscutei formule „Veninul si otrava – binecuvântare sau blestem”. Descoperirile și invenţiile examinate ne fac viaţa mai confortabilă, mai convenabilă și mai interesantă. Este necesar doar de a comensura binele și răul adus de anumite invenţii și propuneri știinţifi ce, pentru că au fost identifi cate și efectele lor nefaste. Concluzia autorului este că realizările civilizaţiei propriu-zise nu pot fi dăunătoare sau benefi ce. Toate aceste realizări ar putea fi doar benefi ce dacă ar fi utilizate în mod corespunzător.