Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16
Browse
4 results
Search Results
Item STRATEGIA COMPANIILOR DE PUBLICITATE EXTERIOARĂ ȘI CONTRIBUȚIA LA DEZVOLTAREA RAMURII(CEP USM, 2023) Drăgălin, Iuliana; Radov, MarianaFie că doriți să vă creșteți gradul de conștientizare a mărcii sau să vă îmbunătățiți profitul, articolul prezintă modalitatea cum strategiile de publicitate ar putea avea un impact asupra afacerilor și asupra dezvoltării ramurei. Procesul managementului strategic în ramura publicității are ca scop alinierea resurselor interne ale agenției de publicitate la schimbările de mediu în vederea dezvoltării avantajelor competitive. Magnitudinea acestei provocări este mare, deoarece arena acestui sector s-a schimbat în mod semnificativ. O strategie de publicitate ajută la definirea rolului fiecărui membru al echipei în atingerea obiectivelor - fie că este vorba de conectarea cu un public țintă, atragerea clienților sau atingerea noilor cote de vânzări. Cea mai mare parte a muncii va cădea în sarcina departamentului de marketing al companiei, dar toată lumea, de la echipa de produs până la personalul de suport, poate ajuta compania să-și atingă obiectivele și să-și sporească profitul.Item CADRUL LEGISLATIV ORIENTAT SPRE INCUBATOARELE DE AFACERI (INCUBATOARE DE INOVARE) DIN MEDIUL UNIVERSITAR(CEP USM, 2021) Doga-Mîrzac, MarianaUnul dintre pilonii fundamentali în activitatea și dezvoltarea incubatoarelor de afaceri din mediul universitar îl reprezintă cadrul legislativ și instituțiile statului ce ghidează, gestionează și susțin principalii actori din acest mediu. Elaborarea și promovarea legilor, hotărârilor și reglementărilor accesibile și inteligente cu utilizarea abordărilor orizontale și cu instituirea unor standarde interoperabile în sectorul pe care îl cercetăm va deschide noi oportunități de dezvoltare a mediului de afaceri și a mediului universitar. Mediul de afaceri din cadrul academic oferă potențialilor tineri antreprenori, prin incubatoarele inovaționale, o totalitate de condiții juridice, economice, financiare, științifico-tehnologice ce sunt dedicate sectorului cercetare și inovare, care la următoarea etapă influențează asupra activității antreprenorilor.Item CODUL VAMAL ȘI DREPTURILE DE IMPORT AL REPUBLICII MOLDOVA(CEP USM, 2020) Onofrei, Alexandr; Guja, AnatolieDuring the last years of activity, the customs authorities have registered a continuous and stable development, perfecting their forms of activity, mastering modern technologies, applied internationally. In the state border crossing points, new offices of customs offices with a contemporary infrastructure were built, optimal conditions were created, which allow the organization of the work of customs employees at a higher quality level. The major result of this period consists in the fact that in the Republic of Moldova the customs activity has obtained permanent social status, it has managed to form a team of customs specialists, able to fulfill at the level of requirements the whole range of tasks of customs.Item CONTROLLING: ISTORIA APARIȚIEI, NOȚIUNI ȘI CONCEPTE(CEP USM, 2017) Caprian, Iulia; Popușoi, RodicaÎn articol ne propunem să descriem evoluția și esența sistemului de controlling ca metodă de control și tehnică de management , cu scopul de a identifica avantajele din utilizarea ulterioară a acestora în cadrul entității economice private. În mare parte, cercetarea științifică își propune drept scop perceperea sistemului de controlling aplicat de practica internațională, adaptarea și conformarea acestuia la necesitățile, realitățile și specificul companiilor private. Importanța acestei probleme derivădin potențialul economico-politic al țării noastre, în legătură cu faptul că mai devreme sau mai târziu va trebui să ne aliniem standardelor europene, pentru a putea face față concurenței cu entitățile economice din UE,și nu numai.