Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16
Browse
5 results
Search Results
Item Current trends in the development of the bank deposit market in the Republic of Moldova(CEP USM, 2024-10-24) Filip, Angela; Brumă, InesaA bank deposit is an amount of money held in a bank account for the purpose of saving or for use as collateral. The deposit account is opened at sight or term, with or without related interest. The history of the banking system in the Republic of Moldova demonstrates a contradictory evolution concerning the attraction of deposits by banking institutions. The purpose of this article is to determine the current trends of bank deposits market in the Republic of Moldova.Item Particularitățile utilizării machine learning în scopul detectării fraudei bancare(CEP USM, 2024) Caprian, Iurie; Gîrlea, MihaiFrauda rămâne o problemă clasică pentru industria bancară mondială, care are tendința generală de amplificare și modificare calitativă permanentă. De rând cu aceasta, activitatea bancară modernă este legată de folosirea unui volum tot mai mare de date legată de activitatea piețelor financiare, a instituțiilor bancare și a clienților acestora. În aceste condiții, devine actuală implementarea unor tehnologii noi de inteligență artificială și, în mod special, a învățării automate, pentru detectarea oportună a anomaliilor existente legate de existența potențială a unei fraude. Învățarea automată este legată de constituirea sistemelor informatice capabile să învețe din date și să-și îmbunătățească performanța cu trecerea timpului. Prezentul articol prezintă esența, caracteristicile de bază și beneficiile învățării automate, precum și particularitățile aplicării în scopul combaterii fraudelor bancare.Item STRATEGIA COMPANIILOR DE PUBLICITATE EXTERIOARĂ ȘI CONTRIBUȚIA LA DEZVOLTAREA RAMURII(CEP USM, 2023) Drăgălin, Iuliana; Radov, MarianaFie că doriți să vă creșteți gradul de conștientizare a mărcii sau să vă îmbunătățiți profitul, articolul prezintă modalitatea cum strategiile de publicitate ar putea avea un impact asupra afacerilor și asupra dezvoltării ramurei. Procesul managementului strategic în ramura publicității are ca scop alinierea resurselor interne ale agenției de publicitate la schimbările de mediu în vederea dezvoltării avantajelor competitive. Magnitudinea acestei provocări este mare, deoarece arena acestui sector s-a schimbat în mod semnificativ. O strategie de publicitate ajută la definirea rolului fiecărui membru al echipei în atingerea obiectivelor - fie că este vorba de conectarea cu un public țintă, atragerea clienților sau atingerea noilor cote de vânzări. Cea mai mare parte a muncii va cădea în sarcina departamentului de marketing al companiei, dar toată lumea, de la echipa de produs până la personalul de suport, poate ajuta compania să-și atingă obiectivele și să-și sporească profitul.Item IMPLEMENTAREA MARKETINGULUI ÎN ACTIVITATEA BĂNCILOR DIN REPUBLICA MOLDOVA ŞI MODALITĂŢI DE EFICIENTIZARE A ACESTUIA(CEP USM, 2013) Gribincea, AlexandruCa proprietari de afaceri mici, tendinţa dvs. naturală este de a comercializa produsele şi serviciile la un public cât mai larg. Dacă vindeţi mochete, aţi putea considera că toată lumea care locuieşte la bloc este clientul dvs. potenţial. Dar despre acei oameni care au alergii sau cei în scaune cu rotile, oameni care trăiesc în apartamente sau persoane care au cumpărat un nou brand acasă? Ei la fel au toate posibilităţile, dar, probabil, nu sunt piaţa-ţintă. Cea mai largă piaţă-ţintă este formată din acei proprietari de mochete. Aici pot fi incluşi şi acei proprietari de case care au o anumită vârstă, care se gândesc la înlocuirea unui covor, la fel şi proprietarii de case noi care doresc fie să modernizeze, fie să modifice aspectul casei lor. Focalizarea asupra comercializării la o nişă este de a ajunge la acei oameni care sunt gata sa cumpere produsul sau serviciul dvs. Ceea ce nu înseamnă că nu puteţi vinde şi la alte nişe. Aceasta se explică prin concentrarea mijloacelor financiare în campanii de marketing ce vizează în mod specific nişa dvs. Astfel, piaţa de nişă devine importantă pentru afacerile bazate pe expertiză, pe consultanţi, web designeri etc. Scopul eforturilor de marketing este de a atrage cât mai mulţi clienţiItem IMPLEMENTAREA MARKETINGULUI ÎN ACTIVITATEA BĂNCILOR DIN REPUBLICA MOLDOVA ŞI MODALITĂŢI DE EFICIENTIZARE A ACESTUIA(CEP USM, 2012) Gribincea, AlexandruCa proprietari de afaceri mici, tendinţa naturală este de a vă comercializa produsele şi serviciile unui public cât mailarg. Dacă vindeţi mochete, aţi putea considera că toată lumea care locuieşte la bloc este clientul Dvs. potenţial. Dar despre acei oameni care au alergii, sau despre acei în scaune cu rotile, oameni care trăiesc în apartamente sau persoane care au cumpărat un nou brand acasă? Desigur, ei au toate posibilităţile, dar probabil nu sunt piaţa ţintă. Cea mai largă piaţă ţintă este formată din acei proprietari de mochete. Aici pot fi incluşi şi acei proprietari de case care au o anumită vârstă, care se gândesc la înlocuirea unui covor, la fel şi proprietarii de case noi care doresc să modernizeze, fie să modifice aspectul casei lor. Focalizarea asupra comercializării la o nişă, este de a ajunge la acei oameni care sunt gata sa cumpere produsul sau serviciul Dvs. Aceasta nu înseamnă că nu puteţi vinde şi la alte nişe. Faptul se explică prin concentrarea mijloacelor financiare în campanii de marketing ce vizează în mod specific nişa Dvs. Astfel, piaţa de nişă devine importantă pentru afacerile bazate pe expertiză, pe consultanţi, web designeri etc. Scopul eforturilor de marketing este de a atrage cât mai mulţi clienţi.