Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Particularitățile utilizării machine learning în scopul detectării fraudei bancare
    (CEP USM, 2024) Caprian, Iurie; Gîrlea, Mihai
    Frauda rămâne o problemă clasică pentru industria bancară mondială, care are tendința generală de amplificare și modificare calitativă permanentă. De rând cu aceasta, activitatea bancară modernă este legată de folosirea unui volum tot mai mare de date legată de activitatea piețelor financiare, a instituțiilor bancare și a clienților acestora. În aceste condiții, devine actuală implementarea unor tehnologii noi de inteligență artificială și, în mod special, a învățării automate, pentru detectarea oportună a anomaliilor existente legate de existența potențială a unei fraude. Învățarea automată este legată de constituirea sistemelor informatice capabile să învețe din date și să-și îmbunătățească performanța cu trecerea timpului. Prezentul articol prezintă esența, caracteristicile de bază și beneficiile învățării automate, precum și particularitățile aplicării în scopul combaterii fraudelor bancare.
  • Thumbnail Image
    Item
    STRATEGIA COMPANIILOR DE PUBLICITATE EXTERIOARĂ ȘI CONTRIBUȚIA LA DEZVOLTAREA RAMURII
    (CEP USM, 2023) Drăgălin, Iuliana; Radov, Mariana
    Fie că doriți să vă creșteți gradul de conștientizare a mărcii sau să vă îmbunătățiți profitul, articolul prezintă modalitatea cum strategiile de publicitate ar putea avea un impact asupra afacerilor și asupra dezvoltării ramurei. Procesul managementului strategic în ramura publicității are ca scop alinierea resurselor interne ale agenției de publicitate la schimbările de mediu în vederea dezvoltării avantajelor competitive. Magnitudinea acestei provocări este mare, deoarece arena acestui sector s-a schimbat în mod semnificativ. O strategie de publicitate ajută la definirea rolului fiecărui membru al echipei în atingerea obiectivelor - fie că este vorba de conectarea cu un public țintă, atragerea clienților sau atingerea noilor cote de vânzări. Cea mai mare parte a muncii va cădea în sarcina departamentului de marketing al companiei, dar toată lumea, de la echipa de produs până la personalul de suport, poate ajuta compania să-și atingă obiectivele și să-și sporească profitul.