Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16
Browse
2 results
Search Results
Item Elaborarea rapoartelor de management în condițiile activității venture [Articol](CEP USM, 2025) Ungureanu, VioricaArticolul abordează specificul și provocările contabilității în condițiile activității venture, subliniind importanța integrării contabilității în cadrul sistemului managerial al entităților. Potrivit studiului, autorul a formulat ipoteză: contabilitatea nu trebuie privită doar ca o funcție administrativă, ci ca o componentă esențială în procesul decizional, contribuind la planificarea, monitorizarea și evaluarea performanței financiare, iar rapoartele contabile sunt fundamente pentru crearea unui sistem de raportare managerială eficient, care să sprijine strategii pe termen lung și să ajute la identificarea riscurilor și oportunităților. În acest sens, integrarea datelor financiare în rapoartele de management permite o abordare holistică, ce reflectă realitatea financiară a organizației. Provocările întâmpinate includ gestionarea complexității datelor financiare și adaptarea rapoartelor la cerințele de reglementare și ale pieței. Astfel, rapoartele financiare trebuie să fie precise, relevante și să ajute la formularea unor strategii de succes în cadrul activităților venture.Item Strategii de promovare a valorilor orientate spre un consum social responsabil(CEP USM, 2024-09-20) Nepotu, LuciaIn the current global context, promoting socially responsible consumption becomes a priority for companies, consumers and society. This paper presents the results obtained from two researches: regarding the awareness, preferences and sustainable consumption practices of young adults, data were collected and analyzed to assess the level of awareness and adoption of sustainable consumption practices; and on assessing the attitude and value awareness of consumers of domestic clothing, textiles and knitwear, to understand in depth consumer attitudes, preferences and values in relation to the purchase and use of locally made clothing, textiles and knitwear products. The study examines ways in which brands can encourage sustainable and ethical choices through marketing campaigns, awareness messages and social responsibility initiatives. The impact of these strategies on consumer perception and purchasing behavior is analyzed, emphasizing the importance of collaboration between business, non-governmental organizations and the general public to promote conscious and responsible consumption. The results show that effective strategies are those that communicate authentically and transparently, connecting ethical values with personal and social benefits, thus reinforcing long-term responsible consumption behavior.