Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16
Browse
2 results
Search Results
Item Particularități ale controlului corporativ în asigurări(CEP USM, 2024) Balan, Tatiana; Caprian, IuliaControlul corporativ este unul din elementele de bază ale guvernanței corporative eficiente, destinația principală a căruia fiind să servească obiectivelor interne ale companiei și ale părților interesate interne ale acesteia. Scopul controlului corporativ constituie în protejarea activelor companiei prin prevenirea erorilor și acțiunilor inadecvate prin promovarea politicilor, procedurilor și garanțiilor tehnice. Funcționarea stabilă a sectorului de asigurări are o importanță majoră pentru activitatea economică și financiară, ceea ce impune crearea unui sistem de control intern în cadrul companiilor de asigurări capabil să asigure respectarea reglementărilor în vigoare și a normelor de guvernare corporativă. Scopul cercetării efectuate a constituit prezentarea particularităților controlului corporativ intern în cadrul companiilor de asigurări. Obiectivele cercetării au constituit studierea esenței controlului corporativ intern, precum și evidențierea particularităților acestuia în cadrul companiilor de asigurări.Item EVOLUTION OF THE PROFITABILITY ON SALES REVENUE OF THE COMPANIES IN THE FIELD OF PUBLIC WATER SUPPLY AND SEWERAGE SERVICES IN THE URBAN AREA OF THE REPUBLIC OF MOLDOVA(CEP USM, 2022) Timuş, Ana; Scutaru, AlexandruProfitability on sales revenue obtained by companies in the field of water supply and sewerage services is a significant indicator for assessing the economic and financial performance of a company for the internal diagnosis, as well as for the analysis required by the external partners. The purpose of this article is to analyze the evolution of profitability on sales revenue calculated on the basis of profit (loss) from operating activity and profitability on sales revenue calculated on the basis of net profit (loss) in the last 10 years. The most important influencing factors were analyzed, namely: change in the structure and assortment of the products sold, change in unit cost of the products sold and change in sale price. The profitability of sales revenue is largely negative, mainly due to the fact that the costs were not covered by the tariff.