Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16
Browse
2 results
Search Results
Item Importanţa instruirii și angajării tineretului pentru dezvoltarea economiei naţionale a Republicii Moldova [Articol](CEP USM, 2025) Nazar, Nadejda; Todorova, LudmilaCapitalul uman este un factor esențial al producției, iar dezvoltarea sa influențează creșterea economică și potențialul demografic al unei țări. O populație tânără bine calificată și motivată este motorul progresului și inovării. Studierea relației dintre piața muncii, calificarea forței de muncă și indicatorii economici cheie ajută la identificarea amenințărilor și perspectivelor economice. În economiile în tranziție, migrația tinerilor afectează piața muncii, fiind necesară o analiză comparativă a fluxurilor migraționale și a impactului acestora. Implicarea activă a tinerilor în economie este crucială pentru o dezvoltare durabilă. O educație de calitate și programe de formare adaptate cerințelor pieței pot reduce șomajul și contribui la creșterea economică. Implementarea unor astfel de programe este esențială pentru valorificarea potențialului tinerilor și menținerea stabilității economice.Item METODA STED CA INSTRUMENT DE ARMONIZARE A RELAȚIEI DINTRE PERFORMANȚA EDUCAȚIEI PROFESIONALE ȘI PIAȚA MUNCII ÎN REPUBLICA MOLDOVA – OPORTUNITĂȚI DE APLICARE ȘI LECȚII DE ÎNVĂȚAT(CEP USM, 2021) Prisăcaru, VeronicaObiectivul de bază al investigației a constat în elucidarea esenței și aspectelor aplicative ale metodei STED ca instrument de adaptare optimă a ofertei educaționale, în aspect cantitativ și calitativ, la necesitățile pieței muncii și, implicit, de sporire a competitivității instituțiilor de învățământ profesional în condițiile marketizării educației profesionale. În vederea realizării obiectivului nominalizat, se expune experiența de aplicare a metodei STED, fiind relevate în special limitările investigațiilor efectuate și, în această bază, formulate recomandări de sporire a eficacității aplicării metodei respective.