Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    STRATEGII INTELIGENTE DE MARKETING SUSTENABIL PENTRU SEGMENTAREA PIEȚEI CONSUMATORILOR
    (CEP USM, 2022) Hămuraru, Maria; Cojocaru, Alina
    Ritmul acerb al transformărilor economice sub impactul progresiv al implementării tehnologiilor informaționale și a obiectivelor de dezvoltare durabilă impune marketerilor remodelarea strategiilor de penetrare a piețelor noi, de atragere și de menținere a clienților. Astfel, specialiștii de marketing, luând-o ca pe o provocare, sunt orientați spre satisfacerea precisă a nevoilor consumatorilor pentru a menține loialitatea din partea acestora, fără a compromite resursele necesare ale viitoarelor generații. În acest context, scopul cercetării relevă segmentarea pieței pentru crearea profilului consumatorului durabil și utilizarea acestor date în elaborarea de strategii inteligente relevante mediului de afaceri. S-a cercetat corelația dintre conceptele de marketing social, relațional, sustenabil, de precizie și cu inteligență artificială și au fost identificate clusterele de consumatori durabili, utilizând modelul hărților Kohonen în baza chestionarului.
  • Thumbnail Image
    Item
    TENDINȚELE COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI ÎN NOUA ECONOMIE
    (CEP USM, 2018) Hămuraru, Maria; Buzdugan, Adriana
    Through this article, we intednd to identify the megatrends of the modern consumer society through which we will analyze the mega-trends of the consumer's behavior, the megatrends of the competitive behavior, the megatrends of the distribution channels and the technological megatrends. Consumer behavior addresses to the entire behavior of the end user of material and immaterial goods under the transformations that take place in the new economy, which are driven by a variety of factors, including the development of information technologies and nanotechnologies, increased competition and economic globalization.
  • Thumbnail Image
    Item
    RESEARCH OF THE BEHAVIOR OF THE CONSUMER ABOUT ELECTRIC CARS
    (ULIM, 2020) Buzdugan, Adriana
    This research performs an analysis of existing studies and theories to identify different purchasing decision criteria for electric vehicles. A quantitative empirical study was conducted on the importance of certain attributes of the vehicle, in which consumers living in the Republic of Moldova are examined. The conceptual model used in this paper is the “Technology Acceptance Model” (TAM), which is extended by variables derived from other models, such as “The way innovation is disseminated” and “Theory of planned behavior”. The article is also written based on a quantitative research on a sample of 100 people. Conclusions were drawn regarding the research hypotheses.