Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    BLOGURILE DE CĂLĂTORII ŞI INFLUENŢA LOR ASUPRA DECIZIEI POTENŢIALULUI CONSUMATOR DE SERVICII TURISTICE
    (CEP USM, 2014) Draguțan, Marcela
    Travel blogs are promotional tools within the marketing mix, which is part of the Public Relations component, and is frequently used to promote a tourist destination or objective. According to the theme of the blog and its adaptation for users, it becomes an information base for the potential consumer of tourist services, because from the posted articles, the potential tourist is informed about the security of the destination, how to get there, prices, accommodation and food services. and the pleasant or less pleasant experiences that the blog author felt.
  • Thumbnail Image
    Item
    COMPETITIVITATEA ȘI DEZVOLTAREA DURABILĂ A CLUSTERULUI TURISTIC – MODEL DE MĂSURARE A IMPACTULUI TURISMULUI ASUPRA DEZVOLTĂRII LOCALE
    (CEP USM, 2017) Buzdugan, Adriana
    This article proposes a model for measuring the impact of the tourism cluster on local development in order to assess the interaction of the cluster in tourism, the impact of competitiveness and sustainability on the economy, society and the environment. The theoretical basis of this model is based on the cluster concept and on the typology of adapting and integrating the concepts of systemic competitiveness and sustainability in economic, social, cultural, environmental and political dimensions. The proposed model presents a holistic, multidisciplinary and multisectoral vision of local development, brought back through a systemic approach to the concepts of competitiveness, social equity and sustainability. Its results make it possible to strategically guide the agents in charge of public sector tourism policies, as well as the strategies of competitiveness, competition, cooperation and sustainability in companies and private institutions.
  • Thumbnail Image
    Item
    TURISMUL REGIONAL ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ
    (CEP USM, 2007) Bibirigea, Romeo
    Le tourisme régional dans l'Union européenne a quelques caractéristiques principales: les destinations traditionnelles du tourisme estival dans l'UE disposent de plus grandes capacités d'hébergement; nuitées totales effectuées plus de la moitié des 20 premières régions NUTS 2 de l’UE-25 est située en Italie (6) et en Espagne (5); les régions comprenant des villes d'art et des capitales, ainsi que les régions insulaires enregistrent les taux de touristes étrangers les plus élevés
  • Thumbnail Image
    Item
    ABORDĂRI PRIVIND CONTABILITATEA COSTURILOR DE PRODUCŢIE ȘI CALCULAȚIA COSTULUI PRODUSULUI TURISTIC
    (CEP USM, 2019) Lușmanschi, Galina; Costețchi-Jușca, Oxana
    În acest articol sunt analizate particularitățile contabilității costurilor de producție și ale calculației costului produsului turistic în industria turismului. În același timp, sunt evidențiate principiile care stau la baza organizării contabilității costurilor de producție şi a calculaţiei costului produselor turistice. În acest context au fost evidențiate anumite probleme în organizarea contabilității costurilor de producție și au fost înaintate unele recomandări care vor spori operativitatea informaţiei contabile, vor intensifica controlul formării costurilor de producţie şi vor contribui la evidenţierea mai amplă a rezervelor de reducere a costului produselor turistice.
  • Thumbnail Image
    Item
    BENCHMARKING-UL OFERTELOR EDUCAȚIONALE ÎN DOMENIUL TURISMULUI LA NIVEL EUROPEAN
    (CEP USM, 2019) Buzdugan, Adriana; Hămuraru, Maria
    În acest articol s-a realizat un studiu al ofertelor educaționale, ciclul I, Licență, în domeniul turismului la nivel european.Scopul acestui studiu constă în identificarea bunelor practici europene cu referire la conținuturile ofertei educaționale și la valorificarea acestora în cadrul programului de studii superioare de licență Servicii Hoteliere, Turism și Agrement (SHTA),în vederea asigurării compatibilității programelor și a mobilităților academice reciproce. Rezultatele obținute se concretizează în îmbunătățirea programului SHTA cu un set de discipline de specialitate.
  • Thumbnail Image
    Item
    GHID METODIC privind organizarea și desfășurarea practicii de specialitate I pentru studenții specialității 812.1 – Turism
    (CEP USM, 2018) Corețchi, Boris; Ceaikovskii, Alexandr
    Prezentul ghid metodic a fost elaborat cu scopul de a facilita și a organiza procesul de efectuare a practicii de specialitate. Este destinat studenților secțiilor cu frecvență la zi și cu frecvență redusă și include sugestii practice privind efectuarea stagiului de practică de specialitate și expunerea corectă a raportului practicii conform cerințelor existente. Fiecare compartiment conține tabelele obligatorii pentru elaborarea și analiza acestora.
  • Thumbnail Image
    Item
    TURISMUL – PRIVIT PRIN PRISMA DEFINIȚIILOR SALE
    (CEP USM, 2017) Costețchi-Jușca, Oxana
    Spre sfârșitul secolului al XIX-lea turismul se ancorează profund în mediul înconjurător, transformânduse astfel într-un fenomen social-economic complex. Pentru a-l descoperi și a-i valorifica imensul potențial pe care îl prezintă, suntinițiate diverse studii în căutarea celor mai eficiente soluții, forme și metode de cercetare. Reieșind din rolul şi importanţa turismului în perioada contemporană, au sporit și preocupările pentru definirea cât mai exactă şi completă a acestui fenomen.