Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16
Browse
20 results
Search Results
Item NIȘA ȚĂRILOR ÎN ECONOMIA MONDIALĂ(2018) Gribincea, Alexandru; Pencea, Daniel; Şerbănescu, SebastianUnder the conditions of globalization, the influence of global product markets and external economic relations on the development of national economies and individual sectors of the national economy is increasing. The world market has a significant impact on agriculture in different countries, being one of the sources of satisfaction for supranational food demand. The situation on global food markets influences the level of food supply and social stability in different regions. The purpose of the research is to investigate the typology of the countries of the world and their significance in the development of planetary megatendences. The results obtained allow us to find our place amongst other countries and to fix orientation to tend towards them.Item INOVAŢIILE ÎN COMERŢUL MODERN(CEP USM, 2013) Gribincea, Alexandru; Gherghina, Virgil; Colțea, Traian; Roșcăneanu, RaduPentru o afacere, inovarea este o pârghie pentru consolidarea poziţiei sale în raport cu concurenţii săi. Inovaţia contribuie la cucerirea noilor pieţe prin oferirea de produse sau servicii unice, pentru a îmbunătăţi performanţa şi a reduce costurile, a extinde sau a menţine clienţii sau a îmbunătăţi imaginea de brand. Printre afacerile cu personal angajat mai mic de zece, 41% se declară ca fiind aplicat inovarea în perioada anilor 2002-2004, acestea reprezentând un sfert din companiile inovatoare ale economiei franceze. Consideram ca cele mai comune inovaţii organizaţionale se referă la întreprinderile comerciale. Inovaţiile în marketing, în procesul de introducere pe piaţă sunt puse în aplicare de către aproximativ una din cinci întreprinderi. Inovaţiile ce ţin de livrare referitoare la conceptul de vânzare sunt rare în aceste companii studiate. Se presupune că se combină diferite tipuri de inovare. Considerăm că principalii factori care influenţează comportamentul de inovare sunt: mărimea companiei, apartenenţa la un grup sau reţea şi dimensiunea pieţei. Cu toate acestea, costul este considerat principalul obstacol. Cheltuielile de inovare sunt concentrate în comerţul cu ridicata, în special în echipamente profesionale.Item IMPLEMENTAREA MARKETINGULUI ÎN ACTIVITATEA BĂNCILOR DIN REPUBLICA MOLDOVA ŞI MODALITĂŢI DE EFICIENTIZARE A ACESTUIA(CEP USM, 2013) Gribincea, AlexandruCa proprietari de afaceri mici, tendinţa dvs. naturală este de a comercializa produsele şi serviciile la un public cât mai larg. Dacă vindeţi mochete, aţi putea considera că toată lumea care locuieşte la bloc este clientul dvs. potenţial. Dar despre acei oameni care au alergii sau cei în scaune cu rotile, oameni care trăiesc în apartamente sau persoane care au cumpărat un nou brand acasă? Ei la fel au toate posibilităţile, dar, probabil, nu sunt piaţa-ţintă. Cea mai largă piaţă-ţintă este formată din acei proprietari de mochete. Aici pot fi incluşi şi acei proprietari de case care au o anumită vârstă, care se gândesc la înlocuirea unui covor, la fel şi proprietarii de case noi care doresc fie să modernizeze, fie să modifice aspectul casei lor. Focalizarea asupra comercializării la o nişă este de a ajunge la acei oameni care sunt gata sa cumpere produsul sau serviciul dvs. Ceea ce nu înseamnă că nu puteţi vinde şi la alte nişe. Aceasta se explică prin concentrarea mijloacelor financiare în campanii de marketing ce vizează în mod specific nişa dvs. Astfel, piaţa de nişă devine importantă pentru afacerile bazate pe expertiză, pe consultanţi, web designeri etc. Scopul eforturilor de marketing este de a atrage cât mai mulţi clienţiItem POLITICI DE PROTECŢIE SOCIALĂ ÎN CONDIŢII DE CRIZĂ ECONOMICĂ(CEP USM, 2012) Gribincea, Alexandru; Roncia, MihaiCriza economică presupune pierderea de producţie şi scăderea consumului, aspect care declanşează implicit scăderea dramatică a veniturilor bugetare, împreună cu creşterea nivelului de şomaj şi de micşorare a salariilor angajaţilor. Factorii de decizie politică vor trebui să facă faţă anumitor nevoi menite să ofere protecţie acestor categorii cu resurse bugetare diminuate. Identificarea şi punerea în aplicare a anumitor acţiuni de bunăstare în perioada de criză economică sunt obligaţii imperative pentru orice guvern.Item IMPLEMENTAREA MARKETINGULUI ÎN ACTIVITATEA BĂNCILOR DIN REPUBLICA MOLDOVA ŞI MODALITĂŢI DE EFICIENTIZARE A ACESTUIA(CEP USM, 2012) Gribincea, AlexandruCa proprietari de afaceri mici, tendinţa naturală este de a vă comercializa produsele şi serviciile unui public cât mailarg. Dacă vindeţi mochete, aţi putea considera că toată lumea care locuieşte la bloc este clientul Dvs. potenţial. Dar despre acei oameni care au alergii, sau despre acei în scaune cu rotile, oameni care trăiesc în apartamente sau persoane care au cumpărat un nou brand acasă? Desigur, ei au toate posibilităţile, dar probabil nu sunt piaţa ţintă. Cea mai largă piaţă ţintă este formată din acei proprietari de mochete. Aici pot fi incluşi şi acei proprietari de case care au o anumită vârstă, care se gândesc la înlocuirea unui covor, la fel şi proprietarii de case noi care doresc să modernizeze, fie să modifice aspectul casei lor. Focalizarea asupra comercializării la o nişă, este de a ajunge la acei oameni care sunt gata sa cumpere produsul sau serviciul Dvs. Aceasta nu înseamnă că nu puteţi vinde şi la alte nişe. Faptul se explică prin concentrarea mijloacelor financiare în campanii de marketing ce vizează în mod specific nişa Dvs. Astfel, piaţa de nişă devine importantă pentru afacerile bazate pe expertiză, pe consultanţi, web designeri etc. Scopul eforturilor de marketing este de a atrage cât mai mulţi clienţi.Item UTILIZAREA OPTIMĂ A RESURSELOR PUBLICITARE(CEP USM, 2010) Gribincea, Alexandru; Bejan, Oxana; Barbacaru, Elena; Prodan, MarinaAdvertising is a form of communication used to influence individuals to purchase products or services or support political candidates or ideas. Frequently it communicates a message that includes the name of the product or service and how that product or service could potentially benefit the consumer. Advertising often attempts to persuade potential customers to purchase or to consume a particular brand of product or service. Modern advertising developed with the rise of mass production in the late 19th and early 20th centuries. Commercial advertisers often seek to generate increased consumption of their products or services through branding, which involves the repetition of an image or product name in an effort to associate related qualities with the brand in the minds of consumers. Different types of media can be used to deliver these messages, including traditional media such as newspapers, magazines, television, radio, billboards or direct mail. Advertising may be placed by an advertising agency on behalf of a company or other organization.Item UTILIZARE OPTIMĂ A RESURSELOR PUBLICITARE(CEP USM, 2010) Gribincea, Alexandru; Prodan, Marina; Bejan, Oxana; Barbacaru, ElenaAdvertising is a form of communication used to influence individuals to purchase products or services or support political candidates or ideas. Frequently it communicates a message that includes the name of the product or service and how that product or service could potentially benefit the consumer. Advertising often attempts to persuade potential customers to purchase or to consume a particular brand of product or service. Modern advertising developed with the rise of mass production in the late 19th and early 20th centuries.Commercial advertisers often seek to generate increased consumption of their products or services through branding, which involves the repetition of an image or product name in an effort to associate related qualities with the brand in the minds of consumers. Different types of media can be used to deliver these messages, including traditional media such as newspapers, magazines, television, radio, billboards or direct mail. Advertising may be placed by an advertising agency on behalf of a company or other organization.Item OPTIMIZAREA CREŞTERII ECONOMICE PRIN INTERMEDIUL DIFUZĂRII INOVAŢIILOR ÎN CONDIŢII DE RISC ŞI INCERTITUDINE(CEP USM, 2009) Gribincea, Alexandru; Ganea, Victoria; Nohailîc, SilviaLa croissance économique est la dynamique ascendante du volume quantitatif de fabrication et de consommation des produits et des services. Le business innovateur est traditionnellement lié à des activités d’un risque élevé, ce qui empêche aussi l’attraction des investissements et, par conséquent, l'évaluation des risques dans l'activité d'innovation a un rôle particulièrement important.Item EVOLUŢIA COSTURILOR PRODUCTIVE TOTALE SUB IMPACTUL IMPLEMENTĂRII REZULTATELOR CERCETĂRILOR ŞTIINŢIFICE: ASPECT METODOLOGIC(CEP USM, 2009) Ganea, Victoria; Bejan, Olesea; Gribincea, Alexandru; Ciobanu, IonIn this article we review and discuss the potential and limitations of econometric methods for the evaluation of productivity of scientific and technological (S&T) systems. We examine and compare the main approaches that have been applied in the literature: the production function and the production frontier approach. Both approaches present advantages and disadvantages. In the first part of the chapter we carry out a selective review of the two fields. In the second part we focus on the last developments of the efficiency analysis literature, with particular attention to the nonparametric approach. An illustration of the potential of robust nonparametric techniques is offered using data from the Italian National Research Council (CNR). The article concludes by discussing the potential of these approaches for the analysis of S&T systems beyond the existing applications.Item PROBLEME ECONOMICE GLOBALE: ÎMPĂDURIREA ZONELOR CU RISC DE SECETĂ DIN ROMÂNIA(CEP USM, 2008) Heraru, Laurenţiu; Stanciu, Sever; Bunghez, Aurel; Gribincea, AlexandruTaking into account the specificity of the forestation problem, it is possible to observe certain particularities that are not to be neglected at both the initial stage and that of assessing effectiveness indices. One of the particularities mentioned above is the necessity to determine the optimal moment for zonal forestation, as related economic activities may be underway at either the middle or just the start of their development stage. Another factor is related to the necessity to consider the specific forms the indices may assume in the case of zonal forestation as compared to the current situation. Indices of effectiveness are based upon direct incompatibility with the former owing to production structure changes, production infrastructure, climate, population professional activities, etc. The necessity of zonal (and not only zonal) forestation is evident and is intuitively supported by the whole nation. However, as practice shows, certain forest areas in private possession are burnt out or otherwise destroyed, which constitutes a violation of the law. This situation could be avoided by applying economic and administrative levers as well as by creating complexes of the forestry-industrial processing-marketing character. Forestry should be maintained on a stable level within the system of the growing prices for respective raw materials.