Facultatea de Ştiinţe Economice / Faculty of Economic Sciences

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/16

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    COMPLIANCE – INSTRUMENT DE CREȘTERE A VALORII COMPANIEI
    (CEP USM, 2018) Covali, Olga
    Multe întreprinderi autohtone consideră că controlul intern și compliance nu sunt foarte importante pentru o afacere de succes, astfel nu doresc să - și irosească timpul sau finanţele pe compliance. În același timp, companiile occidentale demonstrează în practică că controlul competent prin compliance este sus ceptibil să genereze valoare adăugată acestora . Controlul construit în sfera de compliance arată , la rândul său, loialitate clienților, interesul și încrederea acționarilor și siguranţa entităţii economice, în ansamblu . Pentru companii, compliance este o garanție a protecției reputației, deoarece monitorizarea și controlul riscurilor reputaționale ale unei întreprinderi sunt stabilite , de obicei, prin compliance , care este perceput de sfera financiar ă internațională ca o instituție format ă cu mult timp în urmă. Pe piețele de capital mon diale, prezența complianceului într o organizație este privită pozitiv atât de autoritățile de reglementare internaționale din domeniu, cât și de investitorii instituționali. Pentru potențialii investi tori, controlul eficace din partea compliance sporește , cu siguranță , nivelul atractivității investiționale și fiabilitatea companiei.