Facultatea de Drept / Faculty of Law
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/6
Browse
2 results
Search Results
Item Metoda statistică în cercetarea sancțiunilor contravenționale: fundamente, tehnici și interpretări [Articol](CEP USM, 2025) Pantea, Oleg; Panchiv, OleseaÎn această lucrare ne propunem să reflectăm asupra importanței teoretice și utilității practice a metodei statistice în cercetarea contravențiilor și sancțiunilor contravenționale în Republica Moldova, evidențiind modul în care colectarea, prelucrarea și interpretarea datelor statistice contribuie la identificarea tendințelor, frecvenței și distribuției contravențiilor și a măsurilor de sancționare, generând premise esențiale pentru evaluarea eficienței sistemului actual de sancțiuni contravenționale aplicabile în Republica Moldova. În plus, acest demers științific va sublinia rolul analizei statistice în anticiparea evoluției fenomenului contravenționalității și în fundamentarea unor politici publice eficiente de prevenire a faptelor contravenționale și de consolidare a ordinii sociale. Astfel, printr-o abordare metodologică riguroasă, această cercetare urmărește să completeze literatura de specialitate și să devină un reper pentru viitoare analize interdisciplinare, integrând științele juridice, sociologia și statisticile sociale, pentru o mai bună înțelegere și gestionare a fenomenelor contravenționale.Item Trăsături metodologice ale cercetării ştiinţifice a domeniului protecţiei datelor cu caracter personal [Articol](CEP USM, 2021) Istrati, PetruThis article aims to examine the methodological dimension of research in the field of personal data protection. Given the peculiar aspects of the subject, its novelty and complexity, the author tried to highlight the role of methodology, the challenges that a researcher must face but also how useful traditional legal research methods can be. At the same time, the author drew attention to the incidence of other sciences and their methodology, but also to the flexibility and insight that a researcher must show.