Facultatea de Drept / Faculty of Law
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/6
Browse
2 results
Search Results
Item Admisibilitatea probei martorilor anonimi: viziunea Curții Europene a Drepturilor Omului [Articol](CEP USM, 2025) Leontieva, SvetlanaÎn contextul proceselor penale, rolul martorilor deseori este esențial pentru stabilirea adevărului și garantarea unei judecăți corecte. Totuși, în anumite circumstanțe, identificarea publică a martorilor poate pune în pericol securitatea acestora, mai ales în cazurile de crimă organizată sau terorism. Astfel, întrebarea privind admiterea probelor furnizate de martori anonimi devine una crucială, mai ales din perspectiva drepturilor fundamentale ale persoanei. În acest sens, Curtea Europeană a Drepturilor Omului a fost chemată să se pronunțe asupra echilibrului delicat între protejarea identității martorilor și asigurarea unui proces echitabil, în conformitate cu prevederile Convenției Europene a Drepturilor Omului. Articolul de față își propune să analizeze viziunea CEDO asupra admisibilității probelor martorilor anonimi, investigând criteriile și principiile relevante pe care instanța le aplică pentru a proteja atât dreptul la un proces echitabil, cât și interesele legitime ale statelor în combaterea criminalității.Item Accepțiuni teoretice privind aprecierea probelor în procesul contravențional [Articol](Tehnica-UTM, 2020) Antoci, AlbertThe free appreciation of evidence determines the rule by which the court determines the rule by which the county court is not bound by the probation appraisal offered only by the ascertaining agent, and the appellate court is not required to convince the court of first instance of the probative value of one or another piece of evidence. The demonstration presents in itself the process of finding out the truth in the framework of a contravention process, the argumentation of the hypothesis and its content. Its essence lies in accumulation, research assessment and use of evidence. In practical terms, this is a cognitive and persuasive process.