Facultatea de Drept / Faculty of Law

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/6

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    COMERȚUL LA DISTANȚĂ ÎN CODUL CIVIL MODERNIZAT
    (CEP USM, 2020) Calmîc, Vlada
    Distance trade represents the entrepreneurial activity initiated in the field of marketing the goods produced, processed or procured, as well as in the field of execution of various works and the provision of services within an organized scheme of sales or provision of remote services, administered by the entrepreneur, who uses only one or more means of distance communication for the conclusion of the contract. The institution of distance trade is not homogeneous, neither practically nor theoretically. Currently, distance trading can be regarded as a set of institutions governed by similar rules because of its specific nature.
  • Thumbnail Image
    Item
    PROVOCARILE TEHNOLOGIILOR INFORMAȚIONALE IN RAPORTURILE DE COMERȚ LA DISTANȚA
    (Tipografia Artpoligraf, 2019) Calmîc, Vlada
    Modern technologies generate new economic, legal and social problems, which imply the creation of new ways to solve them. The emergence and prospects for the development of the distance sales institution are under the enormous influence of the technogenic and multifaceted nature of distance meansofcommunicationusedtoachievethewill ofthecontractingparties. Within the European market, distance contracts occupy a well-deserved place in the civil and commercial contracts system and enjoy fairly successful regulation as well as increased attention from doctrines and practitioners. It is from these considerations that the issue of distance trade has become a priority area of scientificand practical concern for European researchers.
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMA CONTRACTULUI DE VANZARE LA DISTANȚA
    (CEP USM, 2018) Calmîc, Vlada
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMELE EXERCITĂRII VÂNZĂRILOR LA DISTANȚĂ
    (CEP USM, 2018) Calmîc, Vlada
    Datorită dezvoltării spectaculoase a mijloacelor de comunicare la distanță au apărut mai multe canale de oferire a mărfii. Obiectul acestui studiu îl constituie diferite forme ale exercitării vânzărilor cu utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță. Cercetătorii în domeniu evedințează următoarele forme ale vânzărilor la distanță: vânzarea prin intermediul cataloagelor și publicațiilor tipărite cu bon de comandă, vânzarea bunurilor pe TV, vânzarea telefonică și, nu în ultimul rând, vânzările pe Internet.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONTRACTUL DE VÂNZARE-CUMPRARE LA DISTANŢĂ: DEFINIŢII
    (CEP USM, 2016) Calmîc, Vlada
    Dezvoltarea vânzărilor la distanţă pe plan mondial se datorează progresului tehnico-ştiinţ ific, maturizării economiei de piaţă, prosperării consumerismului şi, nu în ultimul rând, dezvoltării metodelor şi procedeelor de comunicare la distanţă şi de livrare a mărfurilor. Totodată, evoluţia acestei instituţii în Republica Moldova nu ste proces productiv şi consecvent. Savanţii, practicienii, iar pânănu demult şi legiuitorul nu acordau atenţie potrivită contractului de vânzare-cumpărare la distanţă, care actualmente este mijlocul cel mai eficient şi progresist de atingere a scopurilor societăţii şi de satisfacere a necesităţilor individuale.