Facultatea de Drept / Faculty of Law
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/6
Browse
3 results
Search Results
Item PROTEJAREA DREPTULUI LA EDUCAȚIE PRIN PRISMA LEGISLAȚIEI REPUBLICII MOLDOVA ȘI A JURISPRUDENȚEI CURȚII EUROPENE A DREPTURILOR OMULUI(Tipografia Artpoligraf, 2020) Polisca, Cezara Elena; Cârnaț, TeodorThe right to education is one of the fundamental human rights, enjoying today a universal recognition, both in international and regional conventions, as well as in the constitutions of modern states. The proof to this serves the fact that the most widespread provision is the right to education, which is contained in the constitutions of 43 Council of Europe Member States [1, §85]. The fundamental nature of this right stems also from its inherent connection to human dignity [2, p.127]. Despite the fact it does not have a long history as a fundamental material right in the Republic of Moldova, the concern for education, as we can easily see, was incorporated at constitutional level in 1994, by adopting the Moldovan Constitution. We tend to believe that the Protocol no. 1 to the European Convention on Human Rights has served as an impetus to this.Item PROTECŢIA DREPTURILOR PERSOANELOR CU DIZABILITĂŢI LA NIVEL EUROPEAN(2015) Cârnaț, Teodor; Pavlencu, MarianaLa nivel global, mai mult de un milliard de persoane cu handicap luptă pentru a accede la educaţie, la muncă, pentru dreptul de a trăi în comunitate în loc de a fi închis în instituţii, să-şi exprime sexualitatea, să aibă copii şi să participe la viaţa politică şi socială a comunităţii. Persoanele cu dizabilităţi fizice şi mintale se confruntă adesea cu violenţă şi discriminare, dar cu toate acestea, continuă să rămână membri ai comunităţilor din care fac parte.Item DIZABILITATE VERSUS PERSOANE CU NEVOI SPECIALE(2016) Cârnaț, Teodor; Pavlencu, Mariana; Costișanu, VitalieDin cauza discriminării care aduce cu sine marginalizarea şi segregarea anumitor categorii de indivizi vizaţi de astfel de practici, societatea actuală perpetuează inegalitatea în drepturi a oamenilor, judecându-i şi condamnându-i pe cei cărora nu le acordă nici măcar şansa de a putea să ducă un trai decent. Dizabilitatea este doar o chestiune de percepţie. Fiecare om poate face anumite lucruri – lucruri pe care alţii nu le pot face.