Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
3 results
Search Results
Item Stimularea creativității la elevii de vârstă gimnazială în cadrul instruirii [Articol](CEP USM, 2025) Sofroni, Marina; Panico, VasileÎn lucrare sunt examinate unele idei referitor la conceptul, componentele și condițiile pedagogice de formare și dezvoltare a creativității la elevii de vârstă gimnazială. Condițiile pedagogice de formare și dezvoltare a creativității la elevi au fost detectate în baza următoarelor concepte teoretice și praxiologice: structura și componentele de bază ale creativității; funcțiile profesorului școlar – manager al procesului de instruire și lider al clasei de elevi; specificul dezvoltării elevilor de vârstă gimnazială; indicii de soluționare a sarcinilor și situațiilor-problemă; rezultatele experimentului de constatare; blocajele creativității și specificul disciplinei de învățământ; valoarea atitudinilor de învățare orientate spre susținerea energetică a activității de formare și dezvoltare a creativității la elevi.Item Stimularea creativității la școlarii de vârstă mică(CEP USM, 2023) Rotaru, Ramona-Elena; Guțu, VladimirÎn contextul învăţământului modern, stimularea creativității este un aspect pedagogic foarte important în situaţiile în care se impune o dezvoltare armonioasă a elevilor și a formării viitorului adult în societate. Abordările actuale din educație urmăresc dezvoltarea abilităților și formarea deprinderilor creative bazate pe o abordare integrată; aceste abordări pot fi studiate din perspectivă inter- și intra-disiciplinară la nivelul curriculumului școlar din clasele primare. Creativitatea poate fi educabilă, iar stimularea acesteia la vârstă școlară mică este elementară. Prin folosirea unor metode adecvate de stimulare a creativității, nu numai în procesul educațional în diferite domenii, ci și în activitățile extracurriculare, putem oferi elevilor din clasele primare sprijinul necesar pentru dezvoltarea capacității acestora de a filtra informațiile pe care le primesc de la cadrele didactice. Abordarea stimulării creativității la școlarii de vârstă mică promovează schimbarea la nivel cognitiv printr-o trecere de la un singur plan la mai multe planuri, în același timp antrenând abilități, capacități creatoare, precum dialogul, rezolvarea problemelor, exprimarea ideilor și susținerea unui punct de vedere personal.Item INTERPRETĂRI PSIHOLOGICE ALE CREATIVITĂȚII ȘI STIMULAREA CREATIVITĂȚII ÎN CLASELE PRIMARE(CEP USM, 2019) Rotaru, Ramona-ElenaCreativitatea este considerată de foarte mult timp un fenomen extraordinar și original. În zilele noastre, creativitatea pare să fie o nevoie socială, devenind o problemă de cercetare progresivă. Pe lângă faptul că termenul creativitate reprezintă un subiect abordat controversat de către numeroși cercetători, în articol vor fi prezentate câteva interpretări psihologice ale creativității și importanța stimulării creative în clasele primare. În plus, stimularea creativității este aplicată copiilor din școala primară și este influențată de potențialul creativ. Creativitatea este ceva ce putem descoperi la fiecare copil, nu doar la cei care sunt inteligenți sau talentați.