Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Dezvoltarea personală. Strategie de management educațional
    (CEP USM, 2023) Ciulei, Florentina
    Organizațiile școlare din România se confruntă cu perspectiva continuă a schimbării prin raportare la schimbările legislative, la cele de la nivelul paradigmei educaționale, dar și la nivel social. Schimbare ca proces în organizația școlară produce implicații majore în mediul social-profesional actual al cadrelor didactice și al managerilor școlari, determinându-i să identifice metode eficiente de adaptare la schimbare, de reinventare și reconfigurare pentru a oferi sens și relevanță activității didactice și manageriale, pentru a facilita depășirea provocărilor care apar în procesul schimbărilor sociale și paradigmelor educaționale, dar și în relațiile cu alți actori educaționali și cu sine însuși. Pentru a adopta cea mai adecvată cale de funcționare eficientă în mediul social-profesional actual în continuă dinamică, cadrele didactice și managerii școlari se implică în programe și proiecte destinate susținerii procesului de dezvoltare personală ca parte a evoluției în carieră, dar și succesului profesional.
  • Thumbnail Image
    Item
    CADRUL DE REFERINŢĂ ÎN ELABORAREA STANDARDELOR DE FORMARE CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SECUNDAR GENERAL DIN REPUBLICA MOLDOVA
    (CEP USM, 2007) Guțu, Vladimir; Cara, Angela
    This article is concerned with the reference framework of the standards for continuous training of general secondary education teachers. In this context general objectives of the continuous professional training, continuous professional training principles, the forms of continuous professional training are presented. Reference framework was on the base of the standards elaboration for the continuous training of general secondary education teachers.
  • Thumbnail Image
    Item
    ASIGURAREA CONTINUITĂŢII ŞI INTERCONEXIUNII DINTRE CICLURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR: DEMERSURI ŞI ACŢIUNI MANAGERIALE
    (CEP USM, 2016) Țurcanu, Carolina
    În articol sunt fundamentate unele repere teoretice şi metodologice de redimensionare a managementului universitar instituţional în vederea asigurării continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior, acestea fiind abordate în contextul postmodernităţii şi al schimbărilor din mediul intern şi cel extern al instituţiilor de învăţământ superior. În baza acestora se formuleazăcâteva reguli pentru cadrul managerial în vederea realizării continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. De asemenea, se arată starea actuală în realizarea continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior în baza analizei opiniilor managerilor instituţionali şi ale cadrelor didactice cu privire la eficienţa realizării continuităţii dintre ciclurile învăţământului superior pe diferite dimensiuni