Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    REALIZAREA CONTINUITĂȚII ÎNTRE CICLURILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUPERIOR ÎN STAGIILE DE PRACTICĂ
    (CEP USM, 2019) Rpida, Tatiana
    În articol este abordată problema privind stagiile de practică din perspectiva asigurării continuității între ciclurile de învățământ superior. Totodată, sunt identificate unele strategii de eficientizare a acestui proces.
  • Thumbnail Image
    Item
    MANAGEMENT OF THE INTERNSHIPS – STRENGHTS AND WEAKNESS
    (CEP USM, 2019) Carauş, Irina
    Education is one of the fundamental pillars of the development of human personality, which directly influences the orientation of the economy and financial resources to support quality education. The actions undertaken to reform the education and readjustment to imperatives of changing society in the last decade, have created prerequisites for a continuous modernization of educational system in relation to the challenges of the national and international educational environment. The issue of qualitative internship and the necessity of its reconsideration on purpose of increasing of quality of initial professional training represents a specific goal in European countries, as well as in the Republic of Moldova.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONEXIUNE ŞI CONTINUITATE ÎN DEZVOLTAREA COMPETENŢ ELOR PROFESIONALE ALE STUDENŢILOR – VIITOARE CADRE DIDACTICE PRIN STAGIILE DE PRACRTICĂ
    (CEP USM, 2016) Repida, Tatiana; Paiu, Mihail; Țurcanu, Carolina
    În articol este analizată problema privind formarea continua a competenţelor profesionale în contextul stagiilor de practică în condiţiile învăţământului pe cicluri în şcoala superioară. Accentul este plasat peformarea/dezvoltarea competenţelor profesionale în legătură cu noua concepţie a învăţământului superior expusăîn Codul Educaţiei al Republicii Moldova şi în Strategia „Educaţia 2020”. Formarea/dezvoltarea competente lor profesionale e corelată cu cerinţele Cadrului Naţional al Calificărilor din învăţământul superior privind pregătirea specialiştilor în învăţământul universitar. Se concluzionează că formarea/dezvoltarea competenţelor profesionale în corelare cu ciclurile de învăţământ superior în cadrul stagiilor de practică, pe de o parte, şi cu Cadrul Naţional al Calificărilor din învăţământului superior, pe de altăparte, este în beneficiul angajaţilor şi al angajatorului.