Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    CONTEXTUL SOCIOCULTURAL AL EVOLUȚIEI CONCEPTULUI DE CARIERĂ
    (CEP USM, 2023) Ornovețchii, Tatiana
    Domeniul profesional reprezintă o parte relevantă în existenţa fiecărui individ. Profesia este ceea ce ne defineşte ca personalitate, ca individualitate, ca parte integrantă a societății, ca ,,element progresiv” în structura socială. Viaţa profesională evoluează şi se dezvoltă concomitent/în dependenţă de viaţa personală, fiind un element fundamental pentru starea de bine al eului personal, pentru confortul lăuntric personal şi pentru simbioza armonioasă între personal şi profesional. A dezvolta o carieră reprezintă un proces de lungă durată, și nu o simplă destinaţie. Astfel, cariera rămâne un concept central pentru orice perioadă a vieţii şi pentru orice generaţie, un centru de interes deosebit pentru orice domeniu datorită valorii sale teoretice şi practice pentru înţelegerea, explicarea şi propunerea soluţiilor în sfera ocupaţiilor profesionale.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONFIGURAȚII ALE DEZVOLTĂRII MOTIVAȚIEI PENTRU AUTOFORMARE LA CADRELE DIDACTICE ÎN CONTEXTUL VALORIFICĂRII TIC ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
    (CEP USM, 2021) Eremei-Berezovschi, Ana
    Modelul unui profesor valoros este descris ca un bun cunoscător al domeniului şi al disciplinei pe care o predă. Dezvoltarea motivației pentru autoformare este determinată de preocuparea cadrelor didactice de a identifica acele aspecte ale activităţii sale care necesită ameliorări. Nevoia de a se perfecţiona continuu, de a corespunde noilor cerințe educaționale, de a învăța din experienţa sa şi a altora îl determină pe profesor să găsească noi căi şi mijloace de reproiectare şi optimizare a propriei activităţi, de promovare a unui sistem de valori în concordanţă cu idealul educaţional.
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMAREA PROFESIONALĂ CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE: EVOLUŢIA ABORDĂRILOR ŞI SPECIFICUL FORMĂRII
    (CEP USM, 2015) Huncă, Mihaela
    Articolul este axat pe analiza evoluţiei abordărilor, conceptelor privind formarea continuă a cadrelor didactice pe plan naţional şi internaţional. Accentul se pune pe analiza conceptelor „educaţie permanentă”, „educaţie pe parcursul întregii vieţi”, pe stabilirea principiilor de formare continuă a cadrelor didactice. Se fundamentează conceptul de formare continuă la nivel funcţional, nivel structural şi cel operaţional.
  • Thumbnail Image
    Item
    PERSONAL PATTERNS OF DEVELOPMENT IN TEACHING CAREER AMONGST PRIMARY SCHOOL TEACHERS IN ISRAEL: CAREER MOTIVATORS, CAREER DRIVEN AND CAREER OPPORTUNITIES
    (CEP USM, 2015) Farjun, Cochava
    The research purpose is to expose patterns of personal development in teaching career amongst teachers in elementary schools. The study was conducted with a qualitative methodology, and the data was collected by means of in-depth interviews with the aim of a deep understanding of factors that have affected the research objects. The interviews were focused on several predetermined issues; however, an opportunity was given to the interviewees to tell their story freely, with their words and in their own way and to put forward unpredictable things. In their interviews, the teachers who have developed in their professional career were asked to detail their professional life story. The stories were analyzed by a filed rounded theory approach, which is directed at creating a new theory from data collected in the field. The research findings present three personal development patterns of teachers: career motivated pattern, career driven pattern and career opportunities pattern. Recommendations were suggested regarding teachers' empowerment on the part of their superiors to raise the level of motivation for self-development.