Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    School as a space for creative thinking
    (CEP USM, 2024) Tolstaia, Svetlana
    Creative thinking is considered to be one of the key skills of the 21st century. The problem of developing creative abilities of schoolchildren is the basis, the foundation of the learning process, is an ‘eternal’ pedagogical problem, which does not lose its relevance over time, requiring constant, close attention and further development. The article presents a theoretical review of the problem of creativity, describes the goals and pedagogical conditions of creativity development in schoolchildren, suggests some directions of modernisation of the educational process and curriculum in order to create conditions for the development of creative thinking.
  • Thumbnail Image
    Item
    FILOSOFIA PENTRU COPII ȘI EDUCAȚIA PENTRU O SOCIETATE BAZATĂ PE CERCETARE
    (CEP USM, 2020) Bălan, Marin
    Philosophy for Children is a program already successfully applied in education for an inquiry-driven society. Lipman thinks that the essential components of the educational process are democracy and reasonableness; they form the regulative ideas of an inquiry-driven society. The traditional education has failed to cultivate human reasonableness. Reasonableness is not realized only as a result of the mathematical and logical use of thought. My paper aims to present the Philosophy for Children as a „multidimensional thinking” programme, not only critical thinking, but also creative thinking and caring thinking.
  • Thumbnail Image
    Item
    INFLUENȚA GÂNDIRII CREATIVE DIN PERSPECTIVA STIMULĂRII CREATIVITĂȚII ELEVILOR DIN CLASELE PRIMARE
    (CEP USM, 2020) Rotaru, Ramona-Elena
    În contextul educației actuale, stimularea creativității elevilor din clasele primare reprezintă un subiect de interesla nivel global. Pornind de la preocuparea manifestată față de stimularea creativității, prezentul studiu conturează importanța câtorva elemente aflate în strânsă legătură, precum gândirea creativă și abilitățile de rezolvare creativă a problemelor. Elementele creativității urmăresc legătura dintre acestea, dar și impactul pe care îl pot avea asupra stimulării creativității elevilor din clasele primare. Așadar, gândirea creativă generează idei unice, iar problemele sunt văzute ca oportunități.
  • Thumbnail Image
    Item
    GÂNDIREA CREATIVĂ: DEPRINDERE DE VIAŢĂ NECESARĂ INTEGRĂRII SOCIALE A COPIILOR DIN ÎNGRIJIRE ALTERNATIVĂ
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2017) Ianachevici, Mariana
    Orice problemă care nu are o soluţie prestabilită şi orice oportunitate care nu are o cale prestabilită de succes cer gândire creativă. Astăzi, tot mai mulţi angajatori caută forţă de muncă cu abilităţi de gândire creativă. Deşi este considerată o deprindere de viaţă esenţială, alături de alte deprinderi nu mai puţin importante, gândirea creativă este insuficient accentuată sau dezvoltată în sistemul de îngrijire alternativă. În Republica Moldova, aproximativ jumătate din copiii instituţionalizaţi stau în instituţii mai mult de 5 ani. Majoritatea (76%) sunt instituţionalizaţi la vârsta de 4-12 ani, iar 6% – până la vârsta de 1 an. O bună parte dintre ei menţin contactul cu familia şi se întorc în familia biologică sau extinsă atunci când sunt lăsaţi să plece din instituţiile rezidenţiale, de obicei la 16-17 ani. Reintegrarea în comunitate şi în familie a acestor copii este dificilă, în mare măsură din cauza lipsei deprinderilor necesare unei vieţi independente.