Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
5 results
Search Results
Item СИСТЕМНЫЙ И СИНЕРГЕТИЧЕСКИЙ ПОДХОД К ПРИМЕНЕНИЮ ИНФОРМАЦИОННЫХ И КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ЦЕЛЯХ УСОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА В РАМКАХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ(CEP USM, 2014) Калонтаров, ЮрийÎn articol este argumentată necesitatea abordării sistemice şi sinergetice a tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale şi aplicării lor în procesul educaţional. Este analizat fenomenul „sinergie” şi sunt identificate prevederi de aplicare a acestuia cu referire la tehnologiile informaţionale. Conceptul-cheie constă în crearea condiţiilor care asigură unitatea managementului şi autoconducerii în aplicarea tehnologiilor informaţionale şi de comunicaţie.Item ИНФОРМАЦИОННЫЕ И КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КАК СРЕДСТВО РАЗВИТИЯ / СТАНОВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ КОЛЛЕДЖА(CEP USM, 2014) Калонтаров, ЮрийMediul educaţional la nivel instituţional reprezintă un spaţiu de instruire care este de terminat de politica educaţionalăa statului, misiunea instituţiei de învăţământ, particularit ăţile societăţii informaţionale axate pe cunoaştere. În articol sunt analizaţi factorii ce influenţează formarea mediului educaţional, fiind determinate particularităţile, condiţiile şi elementele structurale ale acestuia. Se argumentează conceptul de corelaţie a nivelului de dezvoltare a mediului educaţional cu eficienţa procesului de instruire.Item THE ROLE OF EFFECTIVE USE OF ICT FOR EDUCATION, WITH REGARD TO THE TEAC HING LEARNING PROCESS(CEP USM, 2014) Baranentz, EfratThis paper begins with a description of the penetration of ICT into the education field. It examines the social aspects of learning environments using ICT, with emphasize on the contribution of ICT to quality in teaching and learning. The improvement in quality teaching and learning followed by ICT integration, is then presented with reference to cognition, pedagogies, convergence, alignment, data, and culture. Finally, useful indicators, and different models to evaluate the effectiveness of ICT in teaching are pr esented. With view to the future, new technological trends with significant to the ducation field are being discussed.Item ОСНОВНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ И ТЕНДЕНЦИИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБРАЗОВАНИИ(CEP USM, 2014) Калонтаров, Юрий; Кандов, ПинхасÎn articol este analizată pe larg problema privind tehnologiile informaţionale, modelele şi direcţiile de informatizare a învăţământului. Accentul se pune pe argumentarea rolului calculatorului în procesul de instruire: ca sursă de informaţie, ca mijloc de instruire, ca instrument de cunoaştere. Conceptul-cheie al procesului de informatizare a învăţământului – calculatorul – nu înlocuieşte profesorul.Item НЕКОТОРЫЕ ПОДХОДЫ К ОЦЕНИВАНИЮ РЕЗУЛЬТАТОВ ОБУЧЕНИЯ СТУДЕНТОВ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ(CEP USM, 2015) Калонтаров, ЮрийÎn articol autorul încearcă să fundamenteze teoretic, dar şi metodologic, un model de evaluare a rezultatelor învăţării în baza tehnologiilor informaţionale.Modelul propus se axează pe următoarele abordări: teoria calităţii în educaţie, teoria monitorizării în educaţie, teorii ale învăţării, teoria docimologică. Accentul este pus pe determinarea locului calităţii şi pe monitoringul calităţii în procesul de evaluare a rezultatelor şcolare prin intermediul tehnologiilor informaţionale.