Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
5 results
Search Results
Item RELAȚIA DINTRE CLIMATUL ORGANIZAȚIONAL ȘI SATISFACȚIA ÎN MUNCĂ LA ANGAJAȚII DE DIFERITE CATEGORII PROFESIONALE(CEP USM, 2022-11-29) Vasilache, Dorina; Susanu, Mihai ClaudiuAngajații reprezintă coloana vertebrală sau elementul central al succesului oricărei organizații. Putem vorbi de un echilibru dinamic și în perpetuă mișcare unde angajatorul trebuie cu pricepere și dedicare să îl medieze în mod constant. Astfel, atât angajatul, cât și angajatorul pentru care lucrează, trebuie să depună eforturi pentru creșterea reciprocă, pentru progres. O organizație este echilibrată numai dacă angajații săi nu sunt deloc preocupați de căutarea unui alt loc de muncă, sunt axați pe performanța maximă în cadrul organizației și sunt motivați pentru creșterea rolului lor personal în cadrul organizației. Acest deziderat se obține atunci când managerii alocă cât mai multe resurse pentru a le crea climat favorabil și satisfacție profesională garantată.Item Competențele și personalitatea managerului etic(CEP USM, 2023) Meleca, Viorica; Șevciuc, MaiaÎn acest articol vom prezenta etica managerială care are rolul de a dezvolta competența etică a individului, ceea ce implică capacitatea de a înțelege un argument etic prin identificarea argumentelor factuale și normative, precum și de a identifica implicațiile etice ale unei anumite situații și de a propune soluții practice pentru problemele relevante din punct de vedere etic, conform principiilor morale. În acest articol, se dezvăluie succint competențele specifice eticii manageriale, cum ar fi competența etico-gnosiologică, deontologică, competența de comunicare etică, culturală și etico-managerială. Aceste competențe îndrumă personalitatea managerului spre o integrare mai bună atât în societate, la locul de muncă, cât și în familie. Însă comportamentul unui manager etic consecvent, care promovează libertatea, dezvoltarea și creșterea fiecărui angajat, respectă familiile angajaților, încurajează un echilibru între muncă și timpul de odihnă adecvat, protejează viața, siguranța și sănătatea angajaților și creează un mediu de lucru lipsit de discriminare. Managerul comunică deschis cu subordonații și cultivă o atitudine pozitivă față de ceilalți și realizările acestora. Toate aceste caracteristici sunt considerate a fi esențiale pentru a fi un lider etic consecvent.Item ROLUL FAMILIEI ÎN PROCESUL DE AUTOREPREZENTARE A PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI(CEP USM, 2022-10-26) Cojocaru, NataliaArticolul descrie rolul familiei în cunoașterea de sine a persoanelor cu dizabilități,cunoașterea drepturilor lor, comunicare și liderism. Articolul descrie modalitățile prin care familia contribuie la dezvoltarea abilităților de autoreprezentare (sau dimpotrivă, împiedică acest proces), factorii pozitivi și negativi care condiționează acțiunile sau inacțiunile familiei, precum și modul în care autoreprezentarea influențează calitatea vieții persoanelor cu dizabilități, datorită implicării sau neimplicării familiei.Item INFLUENȚA RAPORTULUI LEADERSHIP – CREATIVITATE ASUPRA CLIMATULUI ORGANIZAȚIONAL(CEP USM, 2019) Potâng, Angela; Tîmbur, NonaÎn societatea contemporană, organizațiile reprezintă construcții complexe ce interferează cu o multitudine de factori care pot contribui, în egală măsură, la dezvoltare sau la regres. Pornind de la interesul manifestat față de dinamica organizațiilor autohtone, studiul conturează semnificația unor elemente conexe, precum leadership-ul creativ și climatul organizațional, urmărind să stabilească corespondența dintre acestea, dar și impactul pe care îl pot avea asupra organizației.Item LEADERSHIP SPIRITUAL: O NOUĂ PROVOCARE PENTRU PROFESIONALIZAREA PSIHOPEDAGOGICĂ(CEP USM, 2015) Goraș-Postică, VioricaÎn articol este abordată într-o manieră teoretic-aplicativă problematica unui curs nou predat în cadrul programului universitar de masterat „Consiliere spiritualăşi educaţională”, la Catedra Ştiinţe ale Educaţiei a USM.Sunt analizate modulele de conţinut şi competenţele profesionale formate de acestea, fiind evidenţiate relevanţa şi funcţionalitatea lor în contextul educaţional din Republica Moldova. De asemenea, se insistă asupra suportului biblic oferit şi a învăţăturilor deduse pentru actualitatea noastră.