Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
7 results
Search Results
Item RELAȚIA DINTRE CLIMATUL ORGANIZAȚIONAL ȘI SATISFACȚIA ÎN MUNCĂ LA ANGAJAȚII DE DIFERITE CATEGORII PROFESIONALE(CEP USM, 2022-11-29) Vasilache, Dorina; Susanu, Mihai ClaudiuAngajații reprezintă coloana vertebrală sau elementul central al succesului oricărei organizații. Putem vorbi de un echilibru dinamic și în perpetuă mișcare unde angajatorul trebuie cu pricepere și dedicare să îl medieze în mod constant. Astfel, atât angajatul, cât și angajatorul pentru care lucrează, trebuie să depună eforturi pentru creșterea reciprocă, pentru progres. O organizație este echilibrată numai dacă angajații săi nu sunt deloc preocupați de căutarea unui alt loc de muncă, sunt axați pe performanța maximă în cadrul organizației și sunt motivați pentru creșterea rolului lor personal în cadrul organizației. Acest deziderat se obține atunci când managerii alocă cât mai multe resurse pentru a le crea climat favorabil și satisfacție profesională garantată.Item ОСОБЕННОСТИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ВЫГОРАНИЯ И УВЛЕЧЕННОСТИ РАБОТОЙ У МЕНЕДЖЕРОВ ПО ПРОДАЖАМ(2021) Раку, Жанна; Раку, ЮлияArticolul prezintă și descrie cercetările cu referire la particularitățile arderii pro fesionale și a satisfacției în muncă la managerii de vânzări. Am stabilit experimental că satisfacția în muncă și arderea profesională la managerii de vânzări depinde de vârsta acestora. Un nivel mai ridicat de satisfacție în muncă îl întâlnim la tinerii până la 35 de ani, în timp ce la managerii de vânzări cu vârsta peste 35 de ani nivelul satisfacției în muncă scade. În același timp, evidențiem rezultate distincte pentru arderea profesională. Nivelul ridicat de ardere profesională prevalează la managerii de vânzări peste 35 de ani comparativ cu cei până la 35 de ani.Item CREAREA ŞI PROMOVAREA IMAGINII INSTITUŢIONALE POZITIVE ÎN COMUNITATE(CEP USM, 2023) Reaboi-Petrachi, VioricaÎn acest articol sunt prezentate elementele esențiale în procesul de creare și promovare a imaginii pozitive a unei instituții de învățământ. Formarea și îmbunătățirea imaginii ar trebui să includă un set de caracteristici externe și interne, care includ imaginea liderului, imaginea personalului, ideile publicului țintă despre calitatea educației, stilul, confortul mediului educațional, diversitatea și prețul serviciilor educaționale. Imaginea pozitivă formată a unei organizații educaționale va permite: creșterea atractivității unei organizații educaționale, care va crește numărul de elevi; îmbunătățirea microclimatului socio-psihologic în echipă; ridicarea nivelului culturii organizaționale; întărirea poziţiei financiare şi bazei materiale şi tehnice a organizaţiei; să facă organizația educațională, în condiții egale, mai atractivă pentru cadrele didactice (să asigure stabilitate și protecție socială, satisfacție în muncă și să asigure creștere profesională); să creeze o rezervă de încredere în tot ceea ce se întâmplă în cadrul unei organizații educaționale; creșterea competitivității organizației educaționale.Item CORRELATION BETWEEN JOB SATISFACTION AND ORGANIZATIONAL CITIZENSHIP BEHAVIOR(CEP USM, 2022) Balalis, HilaThis article reflects some selective results of the study on the subject of exploring the determinants of organizational citizenship behavior (OCB). It has been shown that the age of the employees and the participation in the staff meeting have a certain impact on the definition of the OCB. It has been confirmed that there is a positive correlation between "job satisfaction" and "organizational citizenship behavior", so the higher the job satisfaction, the more employees will exhibit organizational citizenship behavior.Item EPISTEMOLOGICAL BENCHMARKS OF THE TEACHER'S ROLE(CEP USM, 2020) Balalis, Hila; Bodrug-Lungu, ValentinaThis article emphasizes the issue of epistemological benchmarks of the teacher’s role, thus presenting different approaches to the subject. Teachers play several roles in school but also at community/society level. Over the years, the role of the teacher has undergone significant changes, being adapted to social requirements. Beyond the progress in the field of education, the continuous discussions on the role and competences of the contemporary teacher, it is certain that the efficiency of the teaching and learning processes depend,to a large extent,on the activity of the teachers. At the same time, the results of our study indicate the importance of determinant such as “job satisfaction”.Item ANGAJAMENTUL ORGANIZAȚIONAL ȘI SATISFACȚIA ÎN MUNCĂ A CADRELOR DIDACTICE(CEP USM, 2020) Potâng, Angela; Șargu, NataliaActualitatea cercetării este justificată prin faptul că mulți manageri consideră angajamentul drept fenomen ce se formează independent de acțiunile de conducere. Din acest motiv, ei nu acordă atenție cuvenită mecanismelor de dezvoltare a satisfacției în muncă, în consecință înregistrându-se un nivel scăzut al angajamentului organizațional la angajați. Scopul lucrării rezidă în cercetarea angajamentului organizațional și a satisfacției în muncă la angajații din învățământ, comparativ cu alte categorii profesionale, precum și în determinarea unor strategii manageriale de motivare a angajaților în vederea sporirii angajamentului organizațional.Item UNELE ASPECTE PSIHOLOGICE ALE SATISFACŢIEI ÎN MUNCĂ A CADRELOR DIDACTICE(CEP USM, 2017) Chetraru, Agafia; Bolea, ZinaidaProblematica privind satisfacţia în muncă este un subiect central în domeniul psihologiei organizaţionale, reprezentând o realitate psihologică care influenţează în mod direct individul, instituţia şi comunitatea profesională. Diferite realităţi ale spaţiului profesional,precum rezultatele muncii, performanţele, starea psihologică a beneficiarilor,sunt influenţate,indubitabil, de satisfacţia în muncă. În articol sunt prezentate o sinteză teoretică a factorilor determinanţi ai satisfacţiei în muncă şi rezultate empirice privind satisfacţia în muncă a cadrelor didactice din instituţiile medii de specialitate. În urmademersului experimental a fost atestată preponderenţ a unui nivel mediu şi ridicat al satisfacţiei în muncă, iar dimensiunile asociate cel mai frecvent cu satisfacţia în muncă sunt colegii, supervizarea, natura muncii şi comunicarea.