Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    The influence of the physical education lesson with rugby content on the motivation of high school students to practice motor activities
    (CEP USM, 2024) Udroiu, Marian
    This article represents, in general, the purpose of our research that followed the influence of the physical education lesson with rugby content on the motivation of the practice of curricular and extracurricular motor activities by high school students. From the analysis of the monitoring documents (the record book and the physical education teacher’s notebook) it resulted that the students in the experimental group, by including the means specific to rugby in the physical education lessons, increased their participation in classes. This fact is confirmed by the reduction in the number of absences recorded by the class in physical education lessons during the school year, compared to both the previous year of studies and the students in the control group. Also, the reduction in the number of absences from physical education classes highlights a significant increase in the interest of students in the experimental group in practicing sports, either individually or within sports groups outside the school, compared to students in the control group.
  • Thumbnail Image
    Item
    Factorial structure of the creative self short scale: a population study of high school students in Romania
    (CEP USM, 2024) Pandelica, Mirela
    Creative self-efficacy has become one of the most relevant constructs in education, being correlated with selfmotivation, increased personal competence of students, creative performance, and their overall ability to produce creative work. A sense of creative self-efficacy and its application in a variety of circumstances can have an impact on students’ work at school as well as beyond the educational environment. The present study south to translate the Short Scale of Creative Self (SCSS) into Romanian and to evaluate its psychometric properties. SCSS is an instrument capable of assessing students’ creative self-efficacy and its development, an approach of interest in the educational environment, not only for students but also for parents, teachers, educational counselors, and educational policymakers focused on developing programs and interventions to cultivate and harness creative potential.
  • Thumbnail Image
    Item
    ASPECTE PRIVIND PREDAREA DISCIPLINEI EDUCAȚIA PENTRU SOCIETATE: CAZUL ELEVILOR DIN CLASELE LICEALE
    (CEP USM, 2020) Mărgărint, Tatiana
    În cadrul proiectului Abordarea epistemologică a dezvoltării personale și a educației pentru societate: de la strategiile transdisciplinare la finalitățile pragmatice ale societății actuale din Republica Moldova ne-am propus desfășurarea unei cercetări calitative privind predarea disciplinelor Dezvoltarea personală și Educația pentru societate elevilor din clasele liceale. Am realizat 30 de interviuri cu elevii din clasele liceale care studiază aceste discipline și 15 interviuri cu profesorii care predau aceste discipline. Analiza interviurilor ne permite să constatăm că mulți dintre elevi consideră majoritatea temelor de la disciplina Educație pentru societate actuale, deoarece formează anumite deprinderi, abilități. Unii elevi menționează despre: repetarea unor teme la alte discipline; predarea lor mai multe lecții la rând; abordarea lor la diferite discipline paralel. În general, predarea orelor de Educație pentru societate sunt caracterizate de elevi ca fiind interesante, interactive, se lucrează în grupuri, cu fișe, este cerută opinia proprie, nu este o supraîncărca re cu informație. Majoritatea elevilor apreciază activitățile realizate sub formă de proiecte, jocuri de rol, dezbateri etc. Absența manualelor de Educație pentru societate este văzută de unii elevi ca un neajuns, dar sunt elevi care afirmă că cele predate de către profesori și ceea ce pregătesc elevii individual este suficient pentru a înțelege și a se implica în activitățile organizate la disciplina respectivă. Majoritatea elevilor își doresc un manual colorat, cu informații din diverse domenii, care să motiveze tinerii să trăiască, să studieze, să fie de succes. Sunt elevi care au probleme cu autoaprecierea, cu faptul cum se simt ei în societate, cum se simt ei singuri pe ei și ar fi util să fie discutate aceste teme. Să fie în manuale recomandări care ar ajuta elevul să fie productiv, să-și păstreze sănătatea, să fie în armonie cu sine și să reușească să își atingă scopurile.
  • Thumbnail Image
    Item
    ABORDAREA TEORETICĂ PRIVIND EFICIENȚA APLICĂRII MIJLOACELOR DIN RUGBY ÎN LECȚIA DE EDUCAȚIE FIZICĂ LA ELEVII CICLULUI LICEAL
    (CEP USM, 2023) Bragarenco, Nicolae; Udroiu, Marian
    În acestă lucrare este prezentată abardarea teoretică a specialiștilor din domeniul educație fizică și sport privind eficiența aplicării mijloacelor din rugby în lecția de educație fizică la elevii din învățământul liceal. Sunt analizate documentele de politici ce reglementează procesul educational la disciplină, care reflectă flexibilitate în abordarea mijloacelor specifice probelor de sport pentru formarea competențelor specifice ale disciplinei educație fizică. Analiza şi sinteza literaturii de specialitate, în special al jocului de rugby, scoate în evidență valențele formative ale probei de sport în aspect psihologic, sociologic, motric și al formării personalități celui ce o practică. Mijloacele care pot fi aplicate în lecția de educație fizică pentru însușirea elementelor și procedeelor tehnico-tactice din rugby vor influiența direct asupra motricității generale și al nivelul pregătirii fizice al elevului, fapt confirmat de către specialiștii din domeniu, totodată, aceasta ar fi și un argument pentru proectarea jocului de rugby în cadrul curriculumul disciplinar/ programei curriculare la nivelul disciplinelor sportive alternative.