Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
3 results
Search Results
Item ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ПОЛ В ФОРМИРОВАНИИ ЛИЧНОСТНОЙ И СОЦИАЛЬНОЙ ИДЕНТИЧНОСТИ В МОЛОДОСТИ(CEP USM, 2018) Толстая, СветланаProblema privind constituirea identităţii personale şi sociale este determinată de necesitate a de a aborda problemele fundamentale, sociale şi personale de autodeterminare. Metodologia tradiţională de abordare a ridicat probleme în contextul social de identitate şi nu permite să se ia în considerare toate aspectele-heie ale identităţii. În articol sunt descrise rezultatele cercetării identităţii personale şi sociale în legătură cu particularităţile şi diferenţele de gen.Item VALORI ŞI PRINCIPII ETICE ÎN ASISTENŢA SOCIALĂ(CEP USM, 2017) Bulgaru, Maria; Bulgaru, OlegInteresul sporit pentru studiul valorilor este determinat în societatea contemporană de mai mulţi factori, un rol important aparţinând schimbărilor semnificative produse în normele sociale şi extinderii proceselor de globalizare. Concomitent cu multiplicarea interdependenţelor dintre popoare la toate nivelurile creşte necesitatea ca asistenţii sociali să-şi revadă cunoştinţele şi practicile locale prin prisma evenimentelor şi perspectivelor internaţionale, marcate, în mod firesc, de dimensiuni interculturale. Asistenţa socială internaţională deţine, în condiţiile actule, un rol important în consolidarea valorilor democraţiei, justiţiei/echităţii sociale şi în implementarea convenţiilor internaţionale referitoare la drepturile omului, la prevenirea conflictelor şi menţinerea păcii prin promovarea integrării culturale globale. În articol sunt analizate mai multe clasificări ale valorilor asistenţei sociale, fiind evidenţiate un set de valori fundamentale, abordate şi ca principii morale de bază, care exprimă totalitatea exigenţelor de conduită morală corespunzătoare activităţii asistentului social, precum: respectul valorii înnăscute şi demnităţii fiecărei fiinţe umane (persoane asistate); recunoaşterea dreptului persoanei asistate la autodeterminare; acceptarea; individualizarea; toleranţa; obiectivitatea; confidenţialitatea; justiţia socială; integritatea profesională, recunoscute ca valori esenţiale de toate codurile etice/deontologice ale asistenţei sociale.Item MECANISMUL REFLEXIV DE REGLARE ŞI DIMINUARE A ANXIETĂŢII SITUAŢIONALE/ACADEMICE LA STUDENŢI(CEP USM, 2015) Toma, NataliaÎn articol este supusă analizei reflexia ca mecanism psihologic de reglare şi diminuare a anxietăţii situaţionale/ academice la studenţi: sunt prezentate diferite puncte de vedere asupra reflexiei şi argumentate valenţele acesteia în vederea reglării, corecţiei, optimizării anxietăţii situaţionale/academice. Reflexia ca trăsătură şi fenomen psihologic se află în corelaţie cu nivelul de manifestare a anxietăţii la studenţi. Diminuarea anxietăţii situaţionale/academice poate fi realizată prin reducerea/scăderea nivelului de reflexivitate.