Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    EVALUAREA CUNOȘTINȚELOR VERSUS EVALUAREA COMPETENȚELOR FUNCȚIONARILOR PUBLICI CU STATUT SPECIAL ȘI A CARABINIERILOR DIN CADRUL MAI
    (CEP USM, 2023) Ciumac, Andrian
    Cunoștințele în sine nu sunt de mare folos funcționarilor publici cu statut special și carabinierilor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), pe când competenţele, deținând un grad esențial de superioritate în comparație cu cunoștințele, acordă acestor funcționari posibilitatea de a demonstra în mod practic dacă sunt în stare să acţioneze potrivit cu ceea ce cunosc. Din această perspectivă, aplicarea procesului de evaluare a calității personalului din cadrul MAI, pe dimensiunea formării profesionale, este mai relevantă și mai obiectivă anume în legătură cu competențele. O astfel de abordare a proceselor de evaluare va contribui în mod sigur la creşterea nivelului de performanţă profesională a personalului din cadrul MAI, fapt care va genera beneficiarilor suficientă siguranță, iar satisfacţia cetăţenilor faţă de calitatea personalului MAI va atinge cote scontate.
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMAREA PROFESIONALĂ A PERSONALULUI DE SPECIALITATE DIN BIBLIOTECILE REPUBLICII MOLDOVA
    (CEP USM, 2020) Povestca, Lilia
    Educația și cunoștințele în domeniul biblioteconomiei reprezintă viitorul și performanța profesiei, iar personalul de specialitate din bibliotecă trebuie să fie în pas cu schimbările dinamice în societatea tehnologiilor informaționale. Exploatarea și punerea în valoare a bibliotecarilor se poate obține doar printr-o formare și perfecționare profesională adecvată. Articolul reflectă organizarea și dezvoltarea învățământului superior în domeniul infodocumentar: licență, masterat și doctorat. Sunt analizate modalitățile de bază ale formării profesionale continue. În lucrare este prezentat cadrul legislativ și de reglementare care stimulează personalul de specialitate din biblioteci de a participa la formarea profesională. Sunt reliefate rezultatele studiilor privind identificarea necesităților de formare profesională continuă